شماره ۱۳۶۸ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۳ اسفند
صفحه را ببند
سفیر صربستان خبر داد:
سفر ۷‌هزار ایرانی به صربستان بعد از لغو ویزا

مهر|  سفیر صربستان در ایران از سفر 7هزار ایرانی به کشورش در 6 ماه اخیر خبر داد. او می‌گوید لغو ویزا، گردشگران ایرانی را راهی صربستان کرده است.
دراگان تئودورویچ سفیر صربستان در ایران گفت: «توریست‌هایی که به صربستان می‌روند میهمان مردم صربستان خواهند بود. اخلاق صرب‌ها به ایرانی‌ها شبیه است. توریست‌های ایرانی که به صربستان می‌روند از نظر تکریم و احترام مطمئن باشند، چون دو کشور با هم دوست هستند. من مطمئنم که گردشگری در بخش‌های فرهنگی- ورزشی و اقتصادی به دو کشور کمک می‌کند.»
او با اشاره به این‌که دیگر مشکلی برای ورود ایرانی‌ها به صربستان نیست، ادامه داد: «از زمانی که ویزای صربستان برای مردم ایران لغو شد، تعداد زیادی از مردم ایران به صربستان می‌آیند. می‌دانیم که همیشه در شروع کارها کمی‌مشکلات وجود دارد ما داریم با افزایش روابط گردشگری تبادل امنیت می‌کنیم.»
 به گفته تئودورویچ درحالی‌که مسأله گذشته گردشگری میان ایران و صربستان پاسپورت‌های جعلی بود، در هفته آینده جلسه‌ای با کنسولی وزارت خارجه ایران و صربستان برای حل مشکلات گردشگری حل برگزار می‌شود.
سفیر صربستان در ایران همچنین گفت: «برپایی پرواز مستقیم در سفر ایرانی‌ها به صربستان مهم است. در این زمینه گفت‌وگو کرده‌ایم و اکنون اگر کسی از تهران یا از شیراز به بلگراد بیاید مشکلی ندارد.»
او اضافه کرد: «از ماه سپتامبر ویزای صربستان را لغو کردیم و دولت ایران لغو ویزا را از اول نوامبر اجرایی کرد. از زمانی که ویزا لغو شد تاکنون حدود ۷‌هزار ایرانی به صربستان آمدند. مقصد آنها تنها بلگراد نبود بلگراد پایتخت است و در صربستان شهرهای مختلف گردشگری وجود دارد که گردشگران به آن‌جا هم می‌روند.»
تئودورویچ از سوی دیگر با اشاره به این‌که وزیر امور خارجه ایران در سفرش به بلگراد دیداری با تجار هم داشت، ادامه داد: «سفر مقامات ایران به صربستان به شناخت دوستی بین دو کشور کمک کرده است و مردم ما نیز با ایرانی‌ها بیشتر آشنا شده‌اند به‌خصوص این‌که رئیس‌جمهوری صربستان در این دیدارها گفت که ما در همکاری با ایران مرز نداریم.»

 


تعداد بازدید :  278