شماره ۱۳۶۸ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۳ اسفند
صفحه را ببند
میز خبر

سخنگوی دولت: اگر در وزارتخانه کسی انقلابی نیست باید اخراج کنیم؟
دولت| سخنگوی دولت تأکید کرد: ما کسری بودجه نداریم اما چون دخلمان با خرجمان یکی نیست، آرام‌تر هزینه می‌کنیم. محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد: کسری بودجه با عدم تحقق بودجه متفاوت است. کسری بودجه یعنی منابع تأمین نشود، اما وقتی منابع تأمین نشود و ما مصارف را کم کنیم، دیگر کسری بودجه نداریم و عدم تحقق بودجه داریم. وی با بیان این‌که همه منابع بودجه تحقق پیدا نکرده است و ما هم مصارف را کاهش داده‌ایم تا کسری بودجه نداشته باشیم، گفت: بنابرأین کسری بودجه نداریم. سخنگوی دولت با بیان این‌که وزرا معاونان خود را با دقت لازم انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: وزرا دقت لازم را دارند در بحث بدنه هم نمی‌شود دست زد، بهتر است کلی‌گویی نکنیم و مصداقی سخن بگوییم. وی ادامه داد: اگر در وزارتخانه کسی انقلابی نیست باید اخراج کنیم؟ باید در این مورد در چارچوب قانون اقدام کنیم.

آیت‎الله جنتی باز هم رئیس مجلس خبرگان شد
مهر| آیت‎الله جنتی با ۶۶ رأی برأی دومین‌ سال پیاپی رئیس مجلس خبرگان شد. انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان، مهمترین دستورکار اجلاسیه مجلس خبرگان بود که طی آن، ریاست آیت‎الله جنتی تمدید شد. در ادامه رأی‌گیری برأی هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان، آیت‌الله ‌هاشمی‌شاهرودی با ۷۲ رأی و آیت‌الله موحدی‌کرمانی با ۷۰ رأی به ترتیب به‌عنوان نواب اول و دوم انتخاب شدند. همچنین نمایندگان مجلس خبرگان، سیداحمد خاتمی را با ۵۰ رأی و آیت‌الله کعبی را با ۴۲ رأی به‌عنوان منشی‌های هیأت‌رئیسه برگزیدند. در رأی‌گیری برأی انتخاب منشی‌ها، آیت‌الله کعبی جایگزین آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی شد.

لایحه بودجه دوباره به مجلس بازگردانده شد
ایلنا| دیروز شورأی نگهبان نظر خود را در مورد لایحه بودجه ‌سال ۱۳۹۷ کل کشور اعلام کرد. پس از بررسی اصلاحات انجام شده از سوی مجلس محترم، نظر نهایی شورأی نگهبان درخصوص لایحه بودجه ‌سال ۱۳۹۷ کل کشور بدین شرح اعلام شد: با توجه به این‌که در بند الحاقی ۲ تبصره ۱۱ اصلاحی به عمل نیامده است، ایراد سابق این شورا کماکان به قوت خود باقی است.

سخنگوی سپاه ادعای حمید بقایی را رد کرد
 ایسنا| سخنگوی سپاه ادعای یکی از محکومان محاکم قضائی علیه یکی از فرماندهان سپاه را رد کرد. در پی ادعای مطرح شده توسط یکی از محکومان محاکم قضائی در نامه به یکی از فرماندهان عالیرتبه و محبوب سپاه مبنی بر «رد اتهام وارده درخصوص دخل و تصرف شخصی در وجوه بیت‌المال» که در سایت خبری حامی وی منتشر شده است، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط‌عمومی کل سپاه طرح این‌گونه ادعاهای بی‌اساس را حرکتی نخ‌نما شده خواند و اظهار کرد: رأی محاکم قضائی براساس مدارک مستند، مستدل، دقیق و قوی صادر می‌شود و فرافکنی و طرح سناریوهای تکراری علیه نهادها و اشخاص در کشور بار جرأیم متهمان را کاهش نمی‌دهد.


تعداد بازدید :  356