شماره ۱۳۶۸ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۳ اسفند
صفحه را ببند
میز خبر

رئیس پلیس راهور: ۵۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور داریم  ۱۳‌هزار و ۸۰۰ نفر در ۵۹۰۰ تصادف امسال جان باختند
مهر| رئیس پلیس راهور ناجا می‌گوید؛ ۵۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز داریم که طبق برنامه چهارم باید تا پایان این برنامه این نقاط رفع می‌شدند که به دلیل مسائل بودجه‌ای محقق نشد. سردار مهری در دومین روز سیزدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا گفت: «بیش از ۱۳‌هزار و ۸۰۰ نفر در ۵۹۰۰ تصادف امسال جان باختند.»
به گفته او، برخورد جدی با تخلفات حادثه‌ساز در دستور نوروزی پلیس است. آنطور که رئیس پلیس راهور ناجا گفته، حدود ۳۰‌درصد تصادفات امسال به دلیل توجه‌نکردن به جلو بوده و ۳‌هزار راننده متخلف علت مرگ‌ومیر تصادفات امسال بوده است. او ادامه داد: «آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز و نصب روشنایی در این مناطق در کنار استفاده از تجهیزات الکترونیکی می‌تواند از حوادث بسیاری پیشگیری کند. همچنین نظارت نامحسوس بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی در نوروز امسال تشدید می‌شود.»
مهری گفت: «در ۱۰ماهه امسال، ۴۹نفر افزایش کشته داشتیم که این افزایش در ۲ماه اخیر بوده است. حدود نیم‌درصد از جانباختگان در بیمارستان افزایش یافته و حدود ۵۰‌درصد کشته‌ها در سرصحنه است.»
رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: «وضع خودروها به لحاظ استاندارد ارتقای خاصی نیافته است. ۵۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز داریم که طبق برنامه چهارم باید تا پایان این برنامه این نقاط رفع می‌شدند که به دلیل مسائل بودجه‌ای محقق نشد.»

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی: هیچ بلیت چارتری از ابتدای تابستان‌ سال 97 فروخته نخواهد شد
فارس| رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی می‌گوید هیچ بلیت چارتری از ابتدای تابستان‌ سال 97 فروخته نخواهد شد.
سمت، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی درباره تضییع حقوق مسافران در فروش بلیت‌های چارتری گفت: «طبق اعلامی که سازمان هواپیمایی کشوری داشته از ابتدای تابستان‌سال آینده هیچ ایرلاینی حق انعقاد قرارداد چارتری با دفاتر خدمات مسافرتی در مسیرهای داخل کشور ندارد.»
پیش از این رئیس سازمان تعزیرات حکومتی چندی پیش درخصوص فروش چارتری بلیت‌های هواپیمایی و افزایش هیجانی قیمت آن گفته بود: «مباحث مختلفی حتی در همین ماه جاری در ستاد تنظیم بازار مطرح شده اما واقعیت قضیه این است که بلیت هواپیما در راستای آزادسازی قرار گرفته و متاسفانه برخی این آزادسازی را با رهاسازی اشتباه گرفته‌اند. ضمن این‌که در ایام بهمن ماه هم پرونده‌هایی داشتیم که منجر به صدور حکم شد.» او در توضیح بیشتر گفته بود باید سقفی برای این موضوع مشخص شود که عدول از آن موجب برخورد می‌شود و همین الان هم برخوردهایی صورت گرفته و سازمان هواپیمایی هم معتقد است که باید برخوردهای جدی صورت گیرد: «ما معتقدیم فروش چارتری سوءاستفاده از مشتریان است و اگر بستر فراهم شود سازمان امکان خدمت‌‎رسانی بهتری خواهد داشت.»

معاون پشتیبانی آموزش‌وپرورش خبر داد: استخدام ۱۸‌هزار نفر در مهر ۹۷
ایلنا| معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش از رایزنی برای توزیع شیر در مدارس۷ استانِ محروم کشور از ۱۵فروردین‌ماه در صورت تأمین اعتبار خبر داد.
علی الهیار ترکمن درباره آخرین وضع توزیع شیر در مدارس گفت: «فعلا نتوانسته‌ایم اعتبارات توزیع شیر در مدارس سراسر کشور را تأمین کنیم، اما بنا داریم در راستای بهبود شاخص‌های تغذیه دانش‌آموزی با رایزنی در ۷ استان محروم کشور در مقطع ابتدایی شیر را توزیع کنیم.»
او در پاسخ به این سوال که این ۷ استان کدام‌ها هستند؟ گفت: «استان‌های محروم را از وزارت بهداشت استعلام خواهیم کرد، درحال حاضر آموزش‌وپرورش این پیشنهاد را آماده کرده تا از ۱۵فروردین در صورت تأمین اعتبار و در جهت ترویج و گسترش فرهنگ سلامت و تغذیه سالم در مدارس این طرح را اجرایی کند.»
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش همچنین از استخدام ۱۸‌هزار نفر در آموزش‌وپرورش در مهر ۹۷ خبر داد و گفت: «اخیرا از سازمان اداری-استخدامی ۱۵‌هزار مجوز جذب معلم به استناد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان گرفته‌ایم و ۳‌هزار سهمیه استخدامی مصرف نشده از دوره قبل باقی مانده است.» الهیار ترکمن با اشاره به این‌که به‌زودی دفترچه استخدام در آموزش‌وپرورش از طریق سازمان سنجش اعلام می‌شود، درباره زمان برگزاری آزمون گفت: «قبل از نیمه‌اول اردیبهشت، آزمون استخدامی برگزار می‌شود و ۱۸‌هزار نفر از مهر ۹۷ در مدارس به کار گرفته خواهند شد.»


تعداد بازدید :  350