شماره ۱۳۶۸ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۳ اسفند
صفحه را ببند
حمله مسلحانه به داور دردسرساز شد
تهدید یونان به اخراج از فیفا

شهروند| اتفاق عجیبی که مالک باشگاه پائوک یونان در پایان دیدار تیمش مقابل آ.ا.ک آتن در جریان سوپرلیگ این کشور رقم زد، حالا فوتبال یونان را به بحران بزرگی برده است. بعد از تعلیق سوپرلیگ یونان توسط دولت این کشور، حالا فیفا پشت ماجرا قرار گرفته و فدراسیون فوتبال یونان را تهدید اخراج از فدراسیون جهانی کرده است.
تهدید مالک مسلح!
یکشنبه‌شب گذشته در جریان دیدار پائوک و آ.ا.ک آتن در سوپرلیگ یونان اتفاق عجیبی رخ داد. درحالی‌ که تا دقایق پایانی بازی با تساوی بدون گل در جریان بود، پائوک در دقیقه 90 به گل رسید، اما داور مسابقه با آفساید اعلام کرد گل، آن را نپذیرفت تا جنجالی بزرگ رخ بدهد. حمله بازیکنان تیم میزبان به داور بازی را به تنش کشید و سپس ورود مالک باشگاه پائوک به زمین همه‌ چیز را به هم ریخت. ساویدیس که از افراد شناخته‌شده در یونان است، به‌عنوان مالک پائوک درحالی ‌که کُلت به کمر بسته بود، وارد زمین شد و به سمت داور رفت. او و همراهانش با کنارزدن ماموران امنیتی شروع به تهدید داور با اسلحه کردند. جالب این‌که بعد از دو‌سال وقفه داور از ترس جانش هم که شده، تصمیم گرفت گل پائوک را مورد پذیرش قرار دهد و تیم میزبان برنده از زمین خارج شود.
تعلیق سوپرلیگ توسط دولت یونان
چند ساعت بعد از ماجراهای رخ‌داده در مسابقه مذکور دولت یونان تصمیمی انتحاری گرفت و دستور به تعلیق سوپر لیگ یونان داد. همچنین رئیس دولت یونان خواستار دستگیری ایوان ساویدیس شد. با این حال، حرکت رئیس باشگاه پائوک در همه جا با واکنش همراه شد. پانوس اسکورلتیس وزیر داخلی یونان در این خصوص گفت: «اتفاقی که افتاد، حمله به افتخار فوتبال یونان بود. به باشگاه و هوادارانش آسیب رساندند. کسی که مسلح وارد زمین می‌شود، عمل ناپسندیده‌ای انجام داده و به هیچ‌وجه نمی‌توان این اتفاق را پذیرفت.»
فیفا تهدید کرد
مجموع اتفاقات رخ‌داده در سوپرلیگ یونان باعث نگرانی مقامات فدراسیون جهانی فوتبال شد و به همین خاطر فیفا این کشور را تهدید به اخراج از زیرمجموعه خود کرد. فیفا یک بیانیه به فدراسیون فوتبال یونان فرستاد و خواستار حل شرایط کنونی فوتبال کشورش شد. این سازمان از فدراسیون فوتبال یونان خواست خیلی زود این مسأله را حل کند و هشدار داد اگر نتواند شرایط را سامان دهد، این فدراسیون را به حالت تعلیق درخواهد آورد. همچنین این کشور را از رقابت‌های ملی و هم بین‌المللی محروم خواهد کرد.

 


تعداد بازدید :  282