شماره ۱۳۶۸ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۳ اسفند
صفحه را ببند
مواد محترقه خانه دو طبقه را در تهران تخریب کرد

شهروند| یک واحد مسکونی در تهران به دلیل نگهداری چندین کیلو مواد محترقه برای ساخت ترقه‌های دست‌ساز منفجر و تخریب شد.
جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در رابطه با جزییات این حادثه گفت: «ساعت 3:59 بامداد روز دوشنبه یک حادثه انفجار و تخریب منزل در خیابان مرتضوی حد فاصل خیابان جیحون و یادگار امام اطلاع داده شد و بلافاصله دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند. محل حادثه یک خانه دو طبقه قدیمی در یک کوچه بود که بر اثر انفجار شدید در داخل خانه بخش زیادی از دیوارها و در و پنجره‌هایش کاملا تخریب شده بود. یک زن 20 ساله هم داخل منزل بود که به دلیل بروز آتش‌سوزی در این خانه دچار سوختگی شدید و شکستگی شده بود. آتش‌نشانان بلافاصله او را به خارج از منزل منتقل کرده و به نیروهای اورژانس تحویل دادند.»
وی با بیان این‌که بر اثر این انفجار شیشه‌ها و در پنجره چند ساختمان اطراف تخریب شد، گفت: «از آنجا که این حادثه در  بامداد رخ داد و کسی در آن ساعات در کوچه تردد نمی‌کرد، حادثه فقط یک مصدوم داشت اما قطعا اگر این اتفاق در ساعت‌های میانی روز رخ می‌داد، احتمال مصدومیت شدید برای عابران هم وجود داشت.»
وی با بیان این‌که بعد از خاموش‌کردن آتش مجددا انفجاری با شدت کمتر در این خانه رخ داد، گفت: «همین موضوع باعث شد كه دو تن از آتش‌نشانان از ناحیه سر و صورت مصدوم شوند که آنها را به مراکز درمانی منتقل کردیم. با حضور کارشناسان آتش‌نشانی و ناجا مشخص شد كه در این خانه چندین کیلو مواد محترقه که برای ساخت ترقه‌های دست‌ساز مورد استفاده است، نگهداری می‌شده که همین مواد باعث بروز انفجار و تخریب خانه شده است.»
وی همچنین در ادامه صحبت‌هایش گفت: «تا کنون دو مورد انفجار مرتبط با چهارشنبه‌سوری در روزهای گذشته در تهران رخ داده است از هموطنان می‌خواهیم به هیچ‌وجه با این مواد کار نکنند، به سمت این مواد نروند و از خرید و استفاده از آنها استقبال نکنند. امیدوارم شامگاه سه‌شنبه با همکاری مردم و برگزاری ساده و اصیل چهارشنبه‌سوری یک شب به یادماندنی باشد.»

 


تعداد بازدید :  313