شماره ۱۳۴۵ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن
صفحه را ببند
یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
نبرد غول‌ها؛ راند اول

شهروند|  مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب در شرایطی با برگزاری دو بازی دیگر ادامه خواهد داشت که تقابل دو غول فوتبال اروپا توجه فوتبال‌دوستان جهان را به خود معطوف کرده است.
جدال غول‌ها
پاری‌سن‌ژرمن در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا با هزینه‌های سرسام‌آور مالکان قطری در جذب ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال همچون نیمار و امباپه و آلوز و...قصد دارد به رویای بزرگ خود برای قهرمانی در اروپا برسد. نمایش فوق‌العاده psg در مرحله گروهی نشان داد که آنها یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی هستند. البته با صعود به مرحله یک‌شانزدهم نهایی آنها نمی‌دانستند که در فینالی زودرس باید با رئال‌مادرید قدرتمند و قهرمان دو فصل اخیر رقابت‌ها بازی کنند اما با قرعه‌کشی این اتفاق رخ داد. به این ترتیب امشب همه نگاه‌ها به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو است تا مشخص شود دیدار رفت رئال‌مادرید برابر پاریسن ژرمن چه نتیجه‌ای خواهد داشت. هر دو تیم از ستاره‌های نام‌آشنا و بزرگی در ترکیب خود سود می‌برند. نکته قابل تأمل اینجاست که psg در شرایطی که با بایرن‌مونیخ همگروه بود، به‌عنوان تیم صدرنشین به مرحله حذفی صعود کرد و رئال‌مادرید هم در رقابت با تیم‌های دورتموند،‌ تاتنهام وآپوئل نیکوزیا قبرس دوم شد و جواز حضور در مرحله بعد را به دست آورد. نکته قابل توجه اینجاست که هر دو تیم این قابلیت را دارند که در این فصل از رقابت‌ها به فینال برسند و قطعا حذف یکی از آنها جذابیت مسابقات را کمتر خواهد کرد. منتها قوانین فوتبال نشان می‌دهد تنها یکی از تیم‌های رئال یا psg در مرحله یک‌چهارم نهایی حاضر خواهند بود.
لیورپول-پورتو‌ غیرقابل پیش‌بینی
پورتوی پرتغال در گروهی نه چندان سخت با تیم‌های بشیکتاش،‌ لایپزیک و موناکو رقابت کرد و درنهایت با 10 امتیاز به‌عنوان تیم دوم گروه صعود کرد. لیورپول هم به‌عنوان صدرنشین گروه آسان خود بالاتر از تیم‌های سویا، ‌اسپارتاک مسکو و ماریبور سوئد به دور حذفی آمد. حالا این دو تیم بعد از قرعه آسان مرحله گروهی در مرحله یک‌هشتم نهایی هم با یک قرعه خوب مواجه شده‌اند. بازی رفت پورتو مقابل لیورپول امشب در لیسبون برگزار می‌شود و خیلی‌ها شانس لیورپول را برای صعود بیشتر از تیم پرتغالی می‌دانند؛ البته فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و لیورپول هم تیمی است که فراز و نشیب‌های زیادی دارد و حتی هواداران این تیم هم نمی‌توانند نسبت به پشت سرگذاشتن پورتو مطمئن باشند.

 


تعداد بازدید :  311