شماره ۱۳۴۵ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن
صفحه را ببند
ماجرای کنارگذاشتن ناگهانی سرمربی تیم‌ملی فوتبال ساحلی
اوکتاویو ایران را قال گذاشت!
پیمان حسینی: مشکلی برای مربیگری او در باشگاه وجود نداشت

شهروند| تنها با گذشت 4ماه از همکاری دوباره ماریو اوکتاویو با فدراسیون فوتبال و کسب عنوان سومی جام بین قاره‌ای ساحلی در امارات، قرارداد این مربی برزیلی به صورت یک‌طرفه فسخ شد. اتفاقی که باعث تعجب بسیاری از اهالی فوتبال شده است.
خروج اوکتاویو از ایران بدون اجازه فدراسیون
مارکو اوکتاویو 4ماه پیش بنا به دعوت کمیته ساحلی فدراسیون فوتبال به ایران برگشت تا دومین تجربه نشستن روی نیمکت رهبری تیم‌ملی را به ‌دست آورد. تجربه‌ای که توأم شد با موفقیتی همچون کسب عنوان سومی رقابت‌های جام بین قاره‌ای در امارات تا اوکتاویو یک‌بار دیگر روزهای خوشی را در ایران سپری کند اما این روزهای خوب دوام نداشتند. موفقیت ایران در مسابقات بین قاره‌ای تحت‌الشعاع اختلافات اوکتاویو با فدراسیون قرار گرفت و بالاخره بعد از دوماه گمانه‌زنی و غیبت اوکتاویو در اردوهای تیم‌ملی سرانجام دبیرکل فدراسیون فوتبال از فسخ یک‌طرفه قرارداد این مربی و برکناری او از هدایت تیم‌ملی ساحلی ایران خبر داد. ساکت، در این‌باره گفته است: «اوکتاویو بدون اجازه فدراسیون فوتبال از ایران خارج شده و به همین دلیل از سمتش برکنار شده است.»
مربیگری اوکتاویو در باشگاه پرتغالی
غیبت‌های اوکتاویو در تیم‌ملی درحالی از دوماه قبل پنهان مانده بود که ایران در رقابت‌های پرشین‌کاپ که چندی پیش در جم برگزار شد نیز، بدون مربی برزیلی و با هدایت دستیاران ایرانی او به مصاف رقبا رفت. در آن برهه مسئولان کمیته ساحلی درباره دلایل غیبت اوکتاویو برزیلی روی نیمکت ایران به مشکلات خانوادگی این مربی اشاره کرده و مدعی بودند؛ مرد برزیلی با گرفتن مرخصی از فدراسیون در کشورش به سر می‌برد اما تصاویری که او از تفریحاتش با اعضای خانواده خود در صفحات شخصی‌اش منتشر می‌کرد، نشان می‌داد که ادعای مسئولان فدراسیون صحت ندارد. در واقع دلیل اصلی برکناری سرمربی برزیلی به سرمربیگری او در باشگاه اسپورتینگ لیسبون پرتغال در «جام موندیالیتو» در برزیل است که مربی برزیلی در این تورنمنت با تیمش در رده آخر قرار گرفت. در این تورنمنت پارس‌جنوبی نماینده ایران بود و به مقام نایب قهرمانی رسید. درحالی‌ که این اتفاق از دید رسانه‌ها پنهان ماند اما کمیته ساحلی که از آن مطلع شده بود، فشارها روی اوکتاویو برای بازگشت به ایران را بیشتر کردند اما مربی برزیلی زیربار نرفت و مدعی شد به خاطر مشکلاتی که در راه همکاری‌اش با تیم‌ملی ایران دارد، ترجیح می‌دهد دیگر برنگردد، به همین خاطر فدراسیون هم به صورت یک‌طرفه قرارداد این مربی را فسخ کرد. فدراسیون فوتبال هم دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، اوکتاویو به دلیل مسائل شخصی مجبور به ترک ایران شد و به این دلیل که برای بازگشت به تیم‌ملی ساحلی ایران خواستار مهلت بیشتری برای حل‌وفصل مسائل و مشکلات خانوادگی‌اش شده، فدراسیون هم طبق مفاد قرارداد او به صورت یک‌طرفه این همکاری را فسخ کرد. البته فسخ یک‌طرفه این قرارداد به این دلیل امکان‌پذیر شد که خود اوکتاویو هم دیگر تمایلی به ادامه حضور در ایران نداشت.
حسینی: می‌دانستم اوکتاویو رفتنی است
قطعا رفتن اوکتاویو با توجه به موفقیت‌هایی که همراه تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران به دست آورده و خیلی‌ها او را معمار این رشته در ایران می‌دانند، برای ملی‌پوشان این رشته خبر خوبی نیست. پیمان حسینی، دروازه‌بان تیم‌ملی در این‌باره می‌گوید: «دلیل جدایی اوکتاویو از تیم‌ملی را نمی‌دانم اما فدراسیون به ما گفته که او به دلیل مشکلات خانوادگی تمایلی به همکاری با ایران ندارد.» حسینی درباره این‌که آیا فدراسیون به‌ خاطر مربیگری اوکتاویو در باشگاه پرتغالی با او قطع همکاری کرده، می‌گوید: «شرایط و قوانین فوتبال ساحلی مثل فوتبال چمنی نیست. سازمان فوتبال ساحلی هیچ منعی برای بازیکنان یا مربیان قرار نداده که درطول یک فصل برای چند تیم کار نکنند، چون فصل فوتبال ساحلی در همه جای دنیا چند ماه بیشتر طول نمی‌کشد. بازیکنان می‌توانند در یک‌سال برای چند تیم در مسابقات مختلف به میدان بروند؛ بنابراین اوکتاویو هم می‌توانست سرمربی باشگاه پرتغالی باشد. البته نمی‌دانم دلیل اصلی برکناری او همین موضوع است یا نه، اما خود من می‌خواهم با لکوموتیو مسکو فصل جدید را استارت بزنم، بعد در لیگ داخلی بازی کنم و سپس در تورنمنتی برای یک تیم باشگاهی در ترکیه به میدان بروم که هیچ ممانعتی هم در این زمینه وجود ندارد. البته مدت‌ها بود که زمزمه‌هایی درباره برکناری اوکتاویو می‌شنیدیم که دلیل اصلی آن نیز مشکلات خانوادگی این مربی گفته شده بود.».

 


تعداد بازدید :  310