شماره ۱۳۴۵ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن
صفحه را ببند
لیگ برتر زنان در هوای آلوده خوزستان یک نیمه برگزار شد!
این یک تصمیم مدیریت اشتباه بود و نه لزوما تبعیض

شهروند| بار دیگر گردوغبار استان خوزستان برای برگزاری مسابقات ورزشی مشکلاتی را ایجاد کرد و باعث لغو برخی از رقابت‌های فوتبال در لیگ بانوان و آقایان شد.
لغو بازی لیگ دسته اول مردان
درحالی که غلظت گردوغبار هوای خوزستان روز گذشته 60برابر حد مجاز گزارش شد و همین موضوع تعطیلی مدارس و برخی ادارات را در پی داشت، با تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات، دیدار تیم‌های شهرداری ماهشهر و اکسین البرز در چارچوب هفته بیست‌وسوم لیگ دسته یک فوتبال به دلیل شرایط نامساعد هوای بندر ماهشهر لغو شد. مشخص نیست شرایط برگزاری این مسابقه امروز فراهم می‌شود یا به زمان دیگری موکول خواهد شد.
اتفاق عجیب در لیگ بانوان
چندی پیش در دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال بانوان بازی استقلال خوزستان و راه‌یاب ملل سنندج درحالی در گردوغبار برگزار شد که این موضوع اعتراض تیم سنندج و انتقاد رسانه‌ها را در پی داشت. روز گذشته هم درحالی‌ که بازی لیگ دسته اول مردان لغو شده بود، دیدار دو تیم استقلال خوزستان و آذرخش تهران از هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال بانوان در اهواز سوت خورد و مسئولان تصمیم به برگزاری آن گرفتند. این بازی درحالی‌ که تیم استقلال ۲ بر صفر از حریف خود پیش بود، به دلیل افزایش گردوغبار در نیمه دوم متوقف و لغو شد. این‌که چرا از همان ابتدا بازی با توجه به شرایط آب و هوایی اهواز سوت خورده بود و در نیمه دوم متوقف شد، بار دیگر ابهامات زیادی را به وجود آورد. مشخص نیست دلیل این تبعیض‌ها که برای دومین‌بار در چند هفته اخیر رخ می‌دهد، چیست. در شرایطی که مدارس و ادارات تعطیل شده‌اند و آلودگی هوای اهواز 60برابر حد مجاز گزارش شده بود، سوت‌خوردن یک بازی از لیگ برتر بانوان در نوع خود عجیب بود.
احتمال لغو دوباره فولاد- پیکان
دیدار تیم‌های فولاد و پیکان در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر قرار بود 29 دی‌ماه در اهواز برگزار شود اما این دیدار پس از دوبار به تعویق‌افتادن به دلیل پدیده گردوغبار به تاریخ 26 بهمن موکول شد. با این حال، دیروز به سبب وزش باد، دوباره گردوغبار به سراغ خوزستان رفت تا احتمال لغو مجدد دیدار معوقه فولاد و پیکان به وجود بیاید. باید دید تا روز پنجشنبه که قرار است این مسابقه انجام شود، گردوغبار به چه میزانی خواهد رسید. درصورت لغو دوباره این دیدار سازمان لیگ با چالش جدیدی روبه‌رو خواهد شد.


تعداد بازدید :  309