شماره ۱۳۲۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ بهمن
صفحه را ببند
شاگردان ماچک به جمع 8 تیم برتر آسیا رسیدند
هندبال ایران در مسیر جهانی‌شدن

شهروند|  تیم‌ملی هندبال ایران در ادامه رقابت‌های قهرمانی آسیا دومین مسابقه خود را با پیروزی پشت سر گذاشت تا به‌ عنوان صدرنشین به دور دوم برسد.
ژاپن هم مقابل ایران زانو زد
تیم ملی هندبال که در نخستين بازی خود در مسابقات قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی توانسته بود از سد ازبکستان بگذرد، روز گذشته در دومین و آخرین بازی مرحله نخست گروهی به مصاف ژاپن رفت. شاگردان ماچک از همان ابتدای بازی توانستند فاصله 5 امتیازی با حریف خود ایجاد کنند و تا پایان این اختلاف امتیازی را حفظ کردند. درنهایت ملی‌پوشان هندبال کشورمان با نتیجه 37 بر 32 از سد سامورایی‌ها گذشتند تا به‌عنوان صدرنشین از گروه اول به جمع 8 تیم برتر مسابقات برسند.
رونمایی از مسیر جهانی‌شدن
با فرمولی که کنفدراسیون هندبال آسیا برای این دوره از مسابقات در نظر گرفته، 2 تیم برتر 4 گروه مرحله مقدماتی در دور دوم در 2 گروه 4 تیمی با یکدیگر مسابقه می‌دهند تا درنهایت 4 تیم راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی مشخص شوند. ایران به ‌عنوان صدرنشین گروه نخست در دور دوم باید با تیم‌های عربستان، کره‌جنوبی و عمان روبه‌رو شود تا با قرار گرفتن در رده‌های اول یا دوم این گروه به مرحله نیمه‌نهایی برسد. صعود به جمع 4 تیم مجوز حضور ایران در جام جهانی‌سال 2019 را صادر می‌کند؛ اتفاقی که دور از دسترس به نظر نمی‌آید. شاگردان ماچک بعد از یک‌روز استراحت به ترتیب طی روزهای آینده با عربستان، کره و عمان مصاف می‌دهند. سرگروهی در این مرحله احتمالا باعث می‌شود ایران در نیمه‌نهایی هم با قطر، رقیب اصلی خود برای قهرمانی روبه‌رو نشود و راه رسیدن به فینال هم هموارتر خواهد بود؛ البته عربستان و کره‌جنوبی رقبای آسانی برای ایران محسوب نمی‌شوند.

 


تعداد بازدید :  275