شماره ۱۳۲۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ بهمن
صفحه را ببند
کشتی ایران بار دیگر میزبانی جهانی گرفت
پایان 18‌سال انتظار گوش شکسته‌ها

شهروند|  با تلاش و رایزنی فدراسیون کشتی، ایران بعد از 18‌سال یکی از رویدادهای بین‌المللی این رشته را در‌ سال 2020 میزبانی خواهد کرد.
میزبانی مشترک ایران و فنلاند
روز گذشته فدراسیون کشتی اعلام کرد که در پی ارایه طرح ایران مبنی بر برگزاری مشارکتی مسابقات کشتی در دنیا و ارایه آن طی دو مرحله به هیأت رئیسه اتحادیه جهانی که درنهایت به تأیید این اتحادیه رسید، ایران به‌عنوان میزبان رقابت‌های زیر 23‌سال جهان در نوامبر ‌سال 2020 میلادی معرفی شد. براساس این طرح ایران میزبانی مسابقات کشتی آزاد را برعهده دارد و فنلاند میزبان مسابقات کشتی فرنگی و همچنین کشتی زنان است. رقابت‌های کشتی رده سنی امید برای نخستین بار‌ سال 2017 در سطح جهانی برگزار شد و قرار است از این پس هر ساله پیگیری شود.
طلسم 18 ساله شکست
آخرین‌بار ‌سال 2002 بود که مسابقات جهانی کشتی در تهران برگزار شد و بعد از آن به دلیل الزامی بودن برگزاری رقابت‌های زنان همزمان با مسابقات مردان، کشورمان میزبان مسابقات جهانی کشتی در سطح ملی نبود. در سال‌های اخیر فدراسیون کشتی تلاش زیادی برای حل این ماجرا کرد و حتی مسابقات جام‌ باشگاه‌های جهان هم در شهرهای مختلف ایران برگزار شد. ارایه طرح میزبانی مشارکتی درنهایت کارساز شد تا این‌که با تصویب چنین طرحی ایران بتواند بعد از 18‌سال بار دیگر رقابت‌های جهانی کشتی را برگزار کند. البته در طول این سال‌ها مسابقات جام‌جهانی هم به میزبانی تهران و شهرهای دیگر انجام شده بود اما رقابت‌های جهانی که بالاترین سطح از رویدادهای این رشته است، با ممانعت‌هایی برای برگزاری در ایران روبه‌رو بود. حالا باید دید در آینده با توجه به برنامه‌های رسول خادم، ایران می‌تواند بار دیگر میزبانی مسابقات قهرمانی جهان در رده بزرگسالان را هم برعهده بگیرد و از قهرمان‌های بزرگ جهان پذیرایی کند یا خیر.

 


تعداد بازدید :  267