شماره ۱۳۲۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ بهمن
صفحه را ببند
تبعیض عجیب فدراسیون صدای اهالی فوتبال را درآورد
شُش زنان از مردان قوی‌تر است!
مسئول لیگ فوتبال بانوان: با اصرار 2 تیم مسابقه در گردوغبار برگزار شد

شهروند|  وضع جوی نامناسب شهر اهواز باعث شد كه دیدار تیم‌های پیکان و فولاد خوزستان برای دومین‌بار لغو شود اما در کمال تعجب دیدار تیم‌های راهیاب ملل و استقلال خوزستان در چارچوب لیگ برتر فوتبال بانوان در هوای غبارآلود اهواز برگزار شد تا اعتراضات زیادی دامنگیر فدراسیون فوتبال شود.
لغونشدن بازی بانوان
پدیده گردوغبار یکی از دردسرهایی است که مردم جنوب ایران سال‌هاست با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. افزایش غلظت گردوغبار و آسیب‌های بی‌شمار آن به سلامتی مردم باعث شده که در سال‌های اخیر هر گاه این پدیده از حد نرمال فراتر رفت، از فعالیت‌های ورزشی جلوگیری شود. بر همین اساس روز جمعه به دلیل افزایش گردوغبار دیدار تیم‌های پیکان و فولاد خوزستان لغو شد؛ اما در کمال تعجب لیگ بانوان تعطیل نشد و تیم‌های بانوان استقلال خوزستان و راهیاب ملل سنندج در حالی ‌که هوای اهواز بشدت گردوغبار داشت به مصاف هم رفتند. این بازی در شرایطی آغاز شد که در ابتدا هوا مساعد بود اما در ادامه گردوغبار به‌ حدی بود که دید کافی را از بازیکنان می‌گرفت و حتی سلامت بازیکنان و مربیان را به خطر می‌انداخت. قطعا این دیدار از لیگ بانوان باید مثل بازی پیکان و فولاد‌خوزستان لغو می‌شد اما بازی با وجود مشکلات زیاد ادامه پیدا کرد تا مسئولان 2 تیم اعتراض‌های شدیدی را به فدراسیون و تصمیمات عجیب آن داشته باشند.
واکنش سازمان لیگ
در حالی که مسئولان تیم راهیاب ملل سنندج بعد از پایان بازی بشدت از فدراسیون و سازمان لیگ انتقاد کردند، فدراسیون در این‌باره توضیحاتی داد. ناظمی، مسئول کمیته لیگ فوتبال بانوان در این‌باره گفته است: «بازی دو تیم تا دقیقه ۷۳ در شرایط طبیعی بود اما بعد از آن به دلیل وزش باد و ایجاد گردوغبار داور و نماینده سازمان لیگ مسابقه را متوقف کردند. با این حال کادر فنی و بازیکنان دو تیم خواهان ادامه بازی بودند و به همین دلیل بازی این دو تیم تا پایان برگزار شد. میزان افزایش گردوغبار از ساعت ۱۲ روز جمعه در اهواز افزایش پیدا کرد و به همین دلیل بازی دو تیم فولاد خوزستان و پیکان در لیگ برتر آقایان لغو شد. ضمن این‌که سازمان لیگ هیچ اصراری بر ادامه بازی نداشت و ادامه بازی به خواست دو تیم به‌ویژه تیم میهمان صورت گرفت البته ورزشگاه تختی که محل برگزاری مسابقه بانوان است داخل شهر قرار دارد و شرایط آن قابل قیاس با ورزشگاه غدیر نیست. به همین دلیل است که بازی مردان لغو اما دیدار راهیاب و استقلال برگزار شد.»
شُش بانوان از آقایان قوی‌تر است!
آنچه سرمربی تیم راهیاب ملل سنندج از اتفاقات بازی با استقلال خوزستان می‌گوید، متفاوت از ادعاهای سازمان لیگ است. بیان محمودی در این‌باره می‌گوید: «گردوغبار به‌حدی بود که صورت بازیکنانم پر از خاک بود، چشم بازیکنان می‌سوخت و دید مختصری داشتیم. متاسفانه ناظر بازی تأکید داشت چون داور می‌تواند ببیند باید بازی ادامه پیدا کند. ظاهرا ما حتما باید کور شویم تا این بازی لغو شود؟ انگار شُش ما از مردان قوی‌تر است و ما آدم نیستیم! بعد از بازی بازیکن تیم ما غش کرد و مجبور شدیم او را با آمبولانس به بیمارستان ببریم.»
تبعیضی در کار بود؟
تیم راهیاب ملل در این دیدار مقابل استقلال خوزستان شکست خورد و برخی از اهالی فوتبال بانوان معتقدند مربیان این تیم به دلیل پیروز‌نشدن در این دیدار آلودگی هوا و غلظت گردوغبار را بهانه کرده و از فدراسیون انتقاد می‌کنند. با این حال به نظر می‌رسد تبعیض‌هایی همچنان در فوتبال بانوان و آقایان به دلیل رسانه‌ای‌نشدن اکثر اتفاقات در بخش بانوان وجود دارد.


تعداد بازدید :  183