شماره ۱۳۲۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ بهمن
صفحه را ببند
روی خط خبر

وزیر اطلاعات مطرح کرد: با واکاوی از بروز مجدد حوادث اخیر جلوگیری کرد
ایسنا| وزیر اطلاعات گفت: مدیریت اغتشاشات اخیر در مدت زمان اندک نمایانگر اقتدار و عظمت نظام بود اما باید با واکاوی علل حوادث از بروز مجدد آن جلوگیری کرد. حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری گره‌گشایی و حل مشکلات مردم، اجرای عدالت، تأمین امنیت و معیشت را وظیفه حکومت اسلامی دانست و افزود: همه مردم درون نظام با هر سلیقه، آیین و مذهب باید از این امکانات در جامعه اسلامی برخوردار شوند. علوی ارایه خدمت به مردم را حق آنان دانست و تصریح کرد: جلب رضایت عمومی با امکانات مادی مقدور نیست اما می‌توان با خوش‌رفتاری، محبت و مهربانی مردم را از خود راضی کنیم. وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری برای مردم هستند، گفت: باید جزیی از مردم باشیم تا بتوانیم وظیفه خود را در خدمتگزاری به مردم ادا کنیم. وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش به اغتشاشات هفته‌های گذشته که بیشتر در شهرهای کوچک رخ داد اشاره و بر عبرت‌آموزی برای جلوگیری از این‌گونه حوادث تأکید کرد. وی با بیان این‌که عمق این حوادث اندک بود، گفت: دشمنان در رسانه‌های خود بزرگنمایی کردند به گونه‌ای که دیگر کار نظام تمام است اما به لطف خدا و همکاری و هم‌افزایی مسئولان سیاسی، امنیتی و قضائی در چهار تا پنج روز مسائل برطرف شد. وی دامن زدن به اختلافات درونی را یکی از علل پیداش چنین حوادثی دانست و گفت: هرچه رضایت مردم افزایش یابد مشروعیت نظام ارتقا می‌یابد و باید با نگاه کارشناسی و واقع‌بینانه علل بروز بحران را در رفتار و اعمال خود آسیب‌شناسی کنیم. وزیر اطلاعات بر رفع آسیب‌ها و زخم‌ها برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن چهره نظام تأکید کرد و ادامه داد: القای ناامیدی برای کشور مشکل ایجاد می‌کند و رسانه‌ها باید بار روانی را از جامعه بکاهند.

وزیر کشور: ۴۲ هزار نفر در حوادث اخیر حضور داشتند
ایلنا | عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش تخصصی بررسی آسیب‌های اجتماعی و تأمین امنیت عمومی استان تهران با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: در حوادث اخیر این لطف الهی و این شور و درایت و ایمان مردم بود که مسأله را حل کرد، در حوادث اخیر براساس آمار و اطلاعاتی که دستگاه امنیتی و انتظامی داده‌اند تنها حدود ۴۲ هزار نفر حضور داشتند. وزیر کشور افزود: حوادث اخیر باعث شد که از یک سو دشمنانمان را یک بار دیگر بشناسیم و از سوی دیگر ارزش و منزلت مردم مجددا برای ما مشخص شد. مردم نمی‌گویند که مشکل نداریم بلکه تأکید دارند که مشکلات و مطالبات خود را از راه قانونی پیگیری می‌کنند. نیروی انتظامی در حوادث اخیر با خویشتنداری، درایت و مدارا اقدام کرد؛ به طوری که تعدادی نیروها دچار آسیب های سطحی هم شدند لذا نیروی انتظامی در این گونه حوادث باید صبر و تحمل خود را بالا ببرد. رحمانی فضلی در ادامه  اظهارکرد: هیچکدام از راهپیمایی‌های بعد از حوادث اخیر به صورت دستوری برگزار نشد بلکه خود مردم به صورت خودجوش در جهت محکوم کردن این اقدامات به صحنه آمده اند. وزیر کشور تاکید کرد:‌ باید تصمیمات کلان‌تری در حوزه فضای مجازی گرفته شود زیرا تکنولوژی را نمی‌شود بست بلکه باید تولید محتوای مناسب در فضای مجازی به طور جد در دستورکار قرار داده شود و باید فعال‌تر و موثرتر قوی‌تر و دقیق‌تر و پیشگام در این عرصه باشیم.

سردار شریف: می‌خواهند چهره امنیت‌آفرین سپاه را تخریب کنند
تسنیم| سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هوش رسانه‌ای، اشراف اطلاعاتی و مدیریت حرفه‌ای را ضامن موفقیت روابط‌عمومی دانست و گفت: شکست جبهه رسانه‌ای دشمن در ایجاد فاصله بین مردم و سپاه مرهون هوشمندی ملت و همت اصحاب رسانه ایران اسلامی است. سردار رمضان شریف  در گردهمایی سراسری مدیران روابط عمومی این نهاد اظهار کرد: امروز در شرایطی که جبهه رسانه‌ای و دستگاه‌های سخن پراکنی سلطه و صهیونیسم با سرمایه‌گذاری همه‌جانبه و بکارگیری ترفندهای مختلف درصدد هستند چهره افتخارآمیز و امنیت آفرین سپاه نزد افکار عمومی را تخریب و بین این نهاد انقلابی و مردمی با مردم عزیز کشورمان شکاف و فاصله ایجاد کنند، نقش روابط عمومی عزیز کشورمان در این عرصه بسیار حساس، مهم و تعیین‌کننده است.

هاشمی شاهرودی: امروز دشمنان از مشکلات اقتصادی کشور سوءاستفاده می‌کنند
ایلنا| آیت‌الله ‌هاشمی شاهرودی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، مسأله اقتصاد و معیشت کشور را یکی از اولویت‌های اصلی کشور دانست و با اشاره به جنگ اقتصادی که امروز آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی در پیش گرفته است، گفت: امروز دشمنان مشکلات اقتصادی کشورمان را به‌عنوان زمینه‌ای برای اعمال فشار و جلوگیری از پیشرفت‌های ملت ایران مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند و ضرورت دارد همه مسئولان کشور برای حل معضلات اقتصادی و گرفتاری‌های معیشتی مردم اقدام عاجل نمایند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، توجه به سیاست‌های کلی نظام را در قانون‌گذاری و اجرا بسیار مهم دانست و گفت: باید در تدوین آیین‌نامه نظارت مجمع، موضوع ضمانت اجرایی به جد مدنظر قرار گیرد.


تعداد بازدید :  281