شماره ۱۳۲۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ بهمن
صفحه را ببند
ذره‌بين

نجات زن باردار روستای مرزی کوزه رش سلماس
ایسنا|  رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی سلماس از نجات زن باردار روستای مرزی کوزه رش این شهرستان توسط تیم‌های امدادی این شهرستان خبر داد.عمار فرید گفت: حوالی ساعت 10 روز شنبه در پی اعلام وجود یک مورد زایمان در روستای مرزی کوزه رش سلماس و نبود امکانات لازم برای انتقال وی به مرکز درمانی، نیروهای فوریت‌های پزشکی به همراه آمبولانس و تیم درمانی راهی این روستای مرزی شدند.فرید افزود: با توجه به صعب‌العبوربودن جاده منتهی به این روستا به علت بارش‌های اخیر، پس از انجام هماهنگی‌های لازم تیم‌های امدادی هلال‌احمر نیز با آمبولانس کمک‌دار عازم این روستا شدند.وی تصریح کرد: پس از رسیدن نیروهای امدادی به روستا، مشخص شد یک خانم 22ساله در نخستین بارداری خود دچار زایمان زودرس شده بود که پس از انجام اقدامات لازم و به دنیا‌آمدن نوزاد توسط تیم درمانی، این خانم به همراه فرزند تازه‌ متولد‌شده خود توسط نیروهای هلال‌احمر به بیمارستان خاتم‌الانبیای سلماس انتقال داده شد.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی سلماس با اشاره به فصل زمستان و احتمال مسدود‌شدن راه‌های روستایی خصوصا در مناطق مرزی خاطرنشان کرد: از اهالی منطق مرزی و روستاییان ساکن مرز تقاضا داریم در صورت داشتن مریض بدحال یا خانم باردار در اسرع وقت در خانه‌های اطرافیان و اقوام خود که در شهر یا نزدیک به مراکز درمانی است، به صورت موقت ساکن شوند تا در صورت بروز ناراحتی احتمالی مشکلی برای انتقال این عزیزان به بیمارستان وجود نداشته باشد.

رازگشایی قتل یک زن پس از 4 سال
مهر|  راز قتل زنی در کرج پس از 4 سال برملا شد. سرهنگ جواد صفایی از افشای راز قتل زنی که در‌ سال ۹۲ در شهرستان کرج به قتل رسیده بود، خبر داد و اظهار کرد: این زن با هویت معلوم و مشخص در منزل خود به قتل رسید که پرونده وی به دلیل فراری‌شدن مظنون اصلی که از تبعه افغان بود، ابتر ماند. رئیس پلیس آگاهی استان البرز در ادامه با بیان این‌که کارآگاهان اداره آگاهی هیچ‌گاه پرونده‌ای را راکد کنار نمی‌گذارند، عنوان کرد: طی اقدامات پلیسی انجام‌شده در هفته گذشته مظنون به محض ورود به کشور در یکی از شهرهای شمالی دستگیر شد.وی گفت: متهم ابتدا منکر هر گونه ارتکاب به قتلی بود اما پس از مواجهه با دلایل کارآگاهان پلیس آگاهی لب به اعتراف گشود و اقرار کرد: با انگیزه سرقت وارد منزل این زن شده بودم که به دلیل مقاومت وی، او را به قتل رساندم. رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز در بخش دیگری با اشاره به ابلاغیه‌های پلیس استان البرز مبنی به مبارزه با مالخران و سارقان در این استان از انهدام باند چهار نفره سرقت از منازل که از تبعه افغانی بودند، خبر داد و تأکید کرد: این باند با رصد شبانه از منازل ویلایی و آپارتمان‌ها، از خالی‌بودن این خانه‌ها اطمینان پیدا می‌کردند و بعد با زدن زنگ همسایه که از میهمان‌های این خانه هستیم وارد آپارتمان می‌شدند و سپس با استفاده از دیلم در اصلی خانه را باز و اقدام به سرقت طلا و جواهر و پول نقد این خانه‌ها می‌کردند. وی با بیان این‌که این سارقان حتی گاوصندوق برخی از این خانه‌ها را نیز سرقت می‌کردند، گفت: این گاوصندوق‌ها را پس از خالی‌کردن لوازم درونی‌اش در بیابان‌های سطح شهر رها می‌کردند. سرهنگ صفایی از اعتراف به ۴۵ سرقت از منزل توسط این باند خبر داد و خاطرنشان کرد: طی تحقیقات پلیسی همه مالباختگان نیز مشخص و شناسایی شده‌اند.

نجات 35 کوهنورد یاسوجی در ارتفاعات خاییز
شهروند|  35 نفر کوهنورد زن و مرد یاسوجی که در ارتفاعات خاییز شهرستان تنگستان این استان مسیر را گم کردند، در عملیاتی 6 ساعته نجات یافتند.این 35 نفر کوهنورد روز جمعه به ارتفاعات کوه‌های گردشگری خاییز در شهرستان تنگستان صعود کردند. یکی از اعضای این گروه کوهنوردی خانمی 42ساله بود که دچار مصدومیت از ناحیه مچ و ساق پا می‌شود.طی تماس تلفنی به اورژانس استان جهت امداد اطلاع داده شد که هلال‌احمر از طریق اورژانس مطلع شد و بلافاصله هماهنگی لازم را با پایگاه کوهستان هلال‌احمر در منطقه انجام داده و دو تیم 6 نفره و 5 نفره امداد کوهستان با امکانات و تجهیزات لازم به منطقه اعزام شدند. ساعت 25 :18 دقیقه عصر به سمت محل حادثه حرکت کردند که پس از حدود سه ساعت پیاده‌روی به محل حادثه رسیدند و پس از اقدامات اولیه درمانی و آتل‌بندی و از طریق بسکت و سه ساعت پیاده‌روی ساعت 24: 20 مصدوم به پایین کوه انتقال یافت و تحویل اورژانس داده شد.تیم کوهنوردان یاسوجی به علت آشنا‌نبودن به منطقه و تاریکی شب گمراه شده بودند و با راهنمایی‌های صورت‌گرفته به پایین کوه انتقال داده شدند.


تعداد بازدید :  495