شماره ۱۳۲۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ بهمن
صفحه را ببند
آژير

آتش‌سوزی مرگبار در شاهرود
باشگاه خبرنگاران| آتش‌سوزی یک واحد مسکونی در یکی از روستاهای شهرستان شاهرود دو جوان را به کام مرگ کشاند. عوامل پلیس آگاهی جسد سوخته دو جوان 17 و 31ساله را کشف و هویت آنها را مشخص کردند. در بررسی ماموران مشخص شد كه مالک منزل در سفر خارج از شهرستان حضور داشته و دو جوان که از بستگان وی هستند در منزل حضور داشتند که پس از متصاعد‌شدن گاز مواد اشتعال‌زا به دلایل نامعلوم منزل دچار حریق شده است. شدت آتش‌سوزی به‌حدی بود که جوانان نتوانستند از منزل خارج شوند و جان خود را از دست دادند.

کشف 43 قطعه عتیقه در کرمانشاه
شهروند| 43 قطعه عتیقه از غارتگران میراث فرهنگی توسط ماموران کلانتری 11 کشف شد. در پی کسب اطلاعاتی از منابع خبری مبنی بر این‌که غارتگران میراث فرهنگی در حال جابه‌جایی اشیاي عتیقه هستند، ماموران کلانتری 11 رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.
پس از مدتی کنترل نامحسوس، ماموران خودروي حامل اشیاي عتیقه را در میدان آزادی مشاهده و در یک عملیات غافلگیرانه متوقف کردند. در بازرسی از خودرو 43 قطعه عتیقه کشف شد و 2 نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.
 اشیاي کشف‌شده به منظور تعیین قدمت و ارزش ریالی در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قرار گرفتند.

10 کشته و زخمی بر اثر انفجار کپسول گاز در دلفان
شهروند| انفجار کپسول گاز در روستای «جوادآباد» دلفان ۲ کشته و ۸ مصدوم بر جای گذاشت. ساعت ۲۰ و ۱۰ دقیقه شامگاه جمعه در پی انفجار کپسول گاز در منزلی در روستای «جوادآباد» بخش کاکاوند دلفان ۲ نفر به نام‌های «ولی احمد» ۴۰ ساله و «عزیز طلا» ۶۰ ساله در جریان این حادثه کشته شدند.به محض اطلاع از وقوع حادثه ۲ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد. ۸ مصدوم حادثه توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند که حال یکی از مصدومان وخیم گزارش شده است.
 فروزان قوچی، امیرعلی فاضلی، سامان فاضلی، خداکرم بابایی، میراحمد فاضلی، سنا فاضلی و پرستو فاضلی ازجمله مصدومان این حادثه هستند.
با توجه به بارش سنگین برف در شامگاه جمعه، با تلاش نیروهای اورژانس ۱۱۵مصدومان این حادثه به‌سختی به بیمارستان منتقل شدند. بر اساس این گزارش، بخش کاکاوند یکی از مناطقی است که اکثر روستاهای آن از نعمت گاز محروم و مردم برای تأمین گرمایش و پخت‌وپز مجبور به استفاده از کپسول گاز و هیزم هستند.

دستگيري کلاهبرداران 62 ميليارد ریالی
شهروند| 2 كلاهبردار که با اخذ وام و عدم اجرای تعهدات بانکی 62 ميليارد ريال كلاهبرداري كرده بودند در دام ماموران پلیس زنجان گرفتار شدند.
ماموران پليس آگاهي استان پس از دريافت شكايتي توسط نماينده حقوقي يكي از بانك‌هاي استان تهران مبني بر اينكه مدیرعامل و رئیس هیأت‌مدیره شرکتي در زنجان به منظور خرید ماشین‌آلات تولیدی، تسهیلات بانکی به مبلغ ۲۹ميليارد و۶۴۰ميليون ریال دريافت کرده و اقساط تسهيلات دريافتي را پرداخت نكرده‌اند، موضوع از سوي ماموران اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي استان پيگيري شد.
در تحقيقات صورت‌گرفته مشخص شد كه متهمان ماشین‌آلات خریداری‌شده را به ‌عنوان ضمانت تسهیلات دریافتی در رهن بانک قرار داده و با عدم تسویه اصل و سود تسهیلات دریافتی که تاکنون معادل ۶۲ميليارد و ۳۳۹ميليون و ۱۱۵هزار و ۶۰۰ ریال است، بدون اطلاع بانک، اکثر دستگاه‌های مندرج در سند رهنی ماشین‌آلات که در تاریخ اعطای تسهیلات در رهن بانک قرار گرفته بود را از محل شرکت خارج کردند.متهمان با عدم‌پرداخت تسهيلات بيش از 62ميليارد ريال كلاهبرداري كرده بودند که دستگير و برای سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

8کوهنورد گمشده در کوهرنگ زنده هستند
شهروند| ارتباط با 8کوهنورد مفقودشده در ارتفاعات کوهرنگ برقرار شد. به‌علت حجم بارش برف در شهرستان کوهرنگ و کولاک ارتباط این افراد با نیروهای امدادی قطع شده بود.پنج نفر از این کوهنوردان افراد غیربومی و سه نفر از نیروهای امدادی هلال‌احمر چهارمحال‌وبختیاری بودند که صبح شنبه ارتباط با کوهنوردان برقرار شد و همگی در سلامت کامل به ‌سر می‌برند. نیروهای راهداری در تلاش هستند تا هشت کوهنورد گرفتار در برف را نجات دهند.


تعداد بازدید :  299