شماره ۱۳۲۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ بهمن
صفحه را ببند
ادبیات

«خانم آلای شلخته» جدیدترین اثر «آنیتا یارمحمدی» است که با تصویرگری محبوبه یزدانی وارد بازار کتاب کودک شده است. این داستان درباره مجری یکی از برنامه‌های زیست‌محیطی است. او بینندگان و شنوندگان خود را به پاکیزگی، نظم و... دعوت می‌کند، با این‌حال خانه‌ای بی‌نظم و زندگی‌ای درهم و آلوده دارد. این کتاب که در قالب آثار محیط ‌زیستی و با هدف آموزش مهارت‌های زندگی تالیف شده، مناسب گروه سنی ۶ تا ۱۲‌سال است و ۶‌هزار تومان قیمت دارد.

فراخوان نخستین دوره جایزه هوشنگ مرادی کرمانی برای دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه کشور منتشر شد. این جایزه با هدف کمک به ارتقای آفرینش‌های ادبی دانش‌آموزان، با موضوع آزاد برگزار می‌شود. جایزه مذکور به ۲۷تن از دانش‌آموزان ۳ دوره تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم و در ۳ محور داستان، انشا و نویسندگی (خاطره، قطعه ادبی) و شعر اهدا می‌شود. آثار برگزیده این جایزه در قالب یک کتاب چاپ خواهد شد.

«گاردین» نوشت: فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبیات داستانی‌ سال ۲۰۱۷ انگلستان با یکه‌تازی نویسندگان زن منتشر شد. در این فهرست نام «مارگارت اتوود» صدرنشین است و تنها مرد حاضر در آن، «هاروکی موراکامی» است. آمارها نشان می‌دهد از ۱۰ اثر پرفروش بازار کتاب انگلستان، تنها یک عنوان آنها توسط نویسنده‌ مرد نوشته شده است.


تعداد بازدید :  408