شماره ۱۳۲۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ بهمن
صفحه را ببند
با جشنواره تئاتر

شورای کارشناسی خارج از صحنه (تئاتر خیابانی) برگزیدگان خود را در حوزه‌های ایده و کارگردانی، بازیگری، فضا‌سازی و بهترین اثر معرفی می‌کند. امیرحسین شفیعی، حامد زارعان، مهدی حبیبی، کاوه مهدوی، محمدهادی عطایی، فاتح بادپروا، فاطمه رادمنش، پیام عزیزی، محمد زوار بی‌ریا و ابوذر چهل‌امیرانی 10 نفر از فعالان حوزه تئاتر خیابانی هستند که در این دوره از جشنواره تحت عنوان شورای کارشناسی خارج از صحنه (تئاتر خیابانی) انتخاب شده‌اند.

مراسم بزرگداشت احمد دامود، هوشنگ آزادی‌ور و جمشید خانیان به عنوان سه هنرمند شناخته‌شده و پیشکسوت تئاتر به پاس سال‌ها فعالیت تئاتری در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزار می‌شود. بزرگداشت این سه پیشکسوت شناخته‌شده تئاتر روز 9 بهمن‌ماه 96 در مراسم اختتامیه سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزار خواهد شد.

فرهاد مهندس‌پور، دبیر سی‌وسومین جشنواره تئاتر فجر متنی را در قالب یادداشت برای نمایش «روز عقیم» منتشر کرد. در بخشی از یادداشت او آمده است: حسین کیانی یکی از نمایشنامه‌نویسان امروز ایران است که به جریان تئاتر اجتماعی ایرانی اهتمام دارد و یکی از کسانی است که با نگاه به آنچه تاکنون نوشته و کارگردانی کرده است، می‌تواند امید تئاتر ملی، تئاتر زندگی امروز و ایرانی امروز باشد.

نمایش «چشم‌ها» به نویسندگی مسعود ‌هاشمی‌نژاد و کارگردانی بهار محمودزاده با حمایت کمیسیون ملی یونسکو ایران، برای ناشنوایان اجرای حرفه‌ای خواهد داشت. این نمایش که موضوعی روانشناختی دارد و از ۳ بهمن‌ماه ساعت ۱۸ در سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد با بازی شبنم قلی‌خانی، الهه شه‌پرست و مهدی ماهانی روی صحنه می‌رود، توسط پوران درخشنده، کارگردان سینما که نخستین فیلم سینمایی او بعد از انقلاب به اسم «رابطه» به مشکلات ناشنوایان پرداخته بود، افتتاح خواهد شد.


تعداد بازدید :  296