شماره ۱۳۲۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ بهمن
صفحه را ببند
سینمای ایران

منوچهر پوراحمد تهیه‌کننده و کارگردان تلویزیون بامداد شنبه، ۳۰دی‌ماه درگذشت. او برادر کیومرث پوراحمد، کارگردان شناخته شده سینما و تلویزیون بود که در سال‌های گذشته خودش هم در حوزه کارگردانی و تهیه‌کنندگی تلویزیون فعالیت داشت. براساس اخبار منتشر شده، پیکر مرحوم منوچهر پوراحمد در نجف‌آباد اصفهان به خاک سپرده می‌شود. «خاله خانم»، «آخرین ستاره شب»، «ازدواج پر ماجرا»، «عروسی ۷۷»، «در انتهای شب» و «تصمیم نهایی» ازجمله سریال‌هایی است که در این سال‌ها توسط پوراحمد تهیه شده است.

باران کوثری به‌عنوان سفیر انجمن خیریه یاری سوئد در ایران معرفی شد. انجمن یاری با شعار«کودک خیابانی کمتر، دانش‌آموز بیشتر» یک سازمان مستقل غیرانتفاعی مردمی است که در‌ سال ۱۹۹۹ میلادی توسط زنده یاد مسعود واریانی و با انگیزه یاری به همنوعان سرزمین مادری به‌عنوان یک حرکت خیریه مردمی در کشور سوئد تأسیس شد. پیش از این «پژمان بازغی» به‌عنوان نخستین سفیر انجمن یاری در ایران معرفی شده بود.

سومین دوره گردهمایی زمستانی سینمای مستند در کشور فرانسه میزبان نمایش مستند «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی خواهد بود. این رویداد سینمایی که از تاریخ ١٩تا ٢٧ ژانویه (29دی تا ۷بهمن) در شهر کوچک گرینان در جنوب شرقی فرانسه برگزار می‌شود، در مجموع میزبان نمایش ۸مستند بلند و ۱۲ اثر مستند کوتاه هست و «رویاهای دم صبح» به‌عنوان یکی از آثار بلند در کنار فیلم‌هایی از کشورهایی چون فرانسه،‌ سوئیس، فلسطین و آلمان به روی پرده خواهد رفت.

سید غلامرضا موسوی با حضور در یک برنامه تلویزیونی، به شائبه پولشویی در برخی سریال‌های شبکه نمایش خانگی اشاره کرد و از دوگانگی در دادن مجوز برای ساخت فیلم سینمایی و سریال سخن گفت. او دستمزدهای آنچنانی در این عرصه را برای سینما آسیب زننده توصیف کرد.


تعداد بازدید :  336