شماره ۱۳۲۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ بهمن
صفحه را ببند
خبرنامه

با گذشت حدود سه ‌ماه از زلزله ‌کرمانشاه
 خدمت امدادی هنوز ادامه دارد

با گذشت حدود سه‌ ماه از زلزله ‌کرمانشاه وظیفه هلال‌احمر برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان به پایان رسیده؛ در حال‌ حاضر مدیریت چادرها و کانکس‌ها بر عهده استانداری کرمانشاه و مدیریت بحران استان است؛ اما هنوز امدادگران و داوطلبان هلال‌احمر در منطقه مشغول خدمات‌رسانی هستند. محمدرضا امیریان، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این‌که صبح روز جمعه تا ساعت ۱۲شب، تیم‌های هلال‌احمر مشغول ارایه خدمات به زلزله‌زدگان کرمانشاه بودند، گفت: روز گذشته ۴ مورد آتش‌سوزی در سرپل ذهاب و ۸ مورد تعویض چادر در روستای ثلاثی توسط هلال‌احمر کرمانشاه انجام شده و ۳۵ مورد هم تعمیرات برای چادرهای آسیب‌دیده بنا به درخواست افراد ساکن در چادرها داشته‌ایم. وی با تأکید بر این‌که با گذشت حدود سه ماه از زلزله وظیفه هلال‌احمر در اسکان اضطراری زلزله‌زدگان به پایان رسیده است، افزود: مدیریت چادرها و کانکس‌هایی که زلزله‌زدگان در آنها حضور دارند، بر عهده هلال‌احمر نیست و استانداری و مدیریت بحران استان کرمانشاه در این خصوص باید پاسخگو باشند، با وجود این همواره بیش از ۸۰ تیم از هلال‌احمر استان در میان زلزله‌زدگان برای ارایه خدمات، حضور پررنگ دارند.» گفتنی است، در اثر بارش باران در کرمانشاه و طوفان شدید سرپل‌ ذهاب بسیاری از چادر‌های زلزله‌زدگان دچار آب‌گرفتگی و تخریب  شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران در بازدید از نمایشگاه عکس «هناسه دل» تأکید کرد: ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی با کمک جامعه هنری
شهروند| سخنگوی شورای شهر تهران در بازدید از نمایشگاه عکس «هناسه دل» با تأکید بر ضرورت مستندسازی کمک‌های امدادی به هموطنان در زلزله کرمانشاه، اظهار داشت: می‌توان با جمع‌آوری تصاویر عکاسانی که در زلزله کرمانشاه حضور داشتند، چندین جلد کتاب تهیه و چاپ کرد. احمد مسجدجامعی همزمان با آخرین روز از برگزاری نمایشگاه عکس«هناسه دل» در بازدید از این نمایشگاه با بیان این‌که این نمایشگاه تنها گوشه‌ای از فعالیت‌ها و کمک‌های دستگاه‌های مختلف امدادی و نظامی ازجمله هلال‌احمر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و... است، گفت: می‌توان با اعلام فراخوان عمومی مبنی بر ارسال تمامی تصاویر تهیه‌شده توسط عکاسان در امدادرسانی‌ به مردم زلزله‌زده کرمانشاه نسبت به چاپ کتاب از این تصاویر اقدام کرد. وی به ضرورت مستندسازی فعالیت‌های تمامی دستگاه‌ها در زلزله کرمانشاه تأکید و اظهار کرد: با چاپ چندین جلد کتاب با موضوع فعالیت‌های دستگاه‌های کمک‌رسان به مردم زلزله‌زده کرمانشاه علاوه بر مستندسازی فعالیت‌های انجام‌شده، می‌توان از تجربیات کسب‌شده در قالب امدادرسانی‌ها در حوادث بعدی استفاده کرد. سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه از دوره توان‌افزایی اصحاب رسانه که در محل محوطه باز باغ‌موزه قصر برگزار شد، بازدید کرد. وی در حاشیه این بازدید درباره نقش رسانه‌ها در ارایه آموزش‌های همگانی اظهار داشت: رسانه ملی با تولید چندین سریال با موضوع امداد و کمک‌های اولیه و نحوه پناهگیری هموطنان در زمان وقوع زلزله می‌تواند نقش بسزایی در آموزش کمک‌های امدادی داشته باشد. مسجدجامعی به قشر هنرمندان داوطلب جمعیت هلال‌احمر در ترویج فرهنگ آموزش همگانی اشاره کرد و یادآور شد: استاد علی‌اکبر صنعتی به‌عنوان یکی از هنرمندان داوطلب جمعیت هلال‌احمر فعالیت‌های ارزنده‌ای را انجام داد، بنابراین جمعیت هلال‌احمر می‌تواند با حساس‌سازی جامعه هنرمندان، این افراد را نسبت به انجام فعالیت‌های داوطلبانه در زمینه ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی ترغیب کند.


تعداد بازدید :  314