شماره ۱۳۲۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ بهمن
صفحه را ببند
ویترین خانواده

آهن ۸۰ تا ۱۰۰ تومان گران شد
تسنیم| رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با اشاره به این‌که نوسانات قیمت دلار باعث افزایش ۸۰ تا ۱۰۰ تومانی قیمت در انواع آهن‌آلات شده است، گفت: همچنان رونق خریدوفروش در بازار آهن و فولاد نیست. محمد آزاد ادامه داد: فقط تعدادی از مردم در استان‌های کشور به دلیل نگرانی از زلزله اقدام به بازسازی منازل مسکونی می‌کنند. به‌گفته او، درحال‌حاضر هر کیلو میلگرد 2250 تا 2300‌ تومان و تیرآهن 2750 تا 3000 تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

30 تا 120‌هزار تومان ارزش سبد غذایی
ایلنا|  ظرف یکی، دو ماه آینده تا قبل از عید سبد جدید توزیع می‌شود. مریم‌السادات میرمالک ثانی، سرپرست دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت رفاه در رابطه با توزیع سبد حمایت غذایی گفت: تاکنون سبد حمایتی و کالا در ۸ مرحله توزیع شده و از تیرماه ۹۳ به‌طور متوسط سالی یک تا دو بار انجام شده است.
میرمالک ثانی در مورد نحوه دریافت این سبد گفت: افراد مشمول به بهزیستی و کمیته امداد مراجعه کنند و اگر شرایط را داشته باشند، می‌توانند تحت ‌پوشش این نهادها قرار گرفته و سبد را بگیرند البته افرادی که مستمری‌بگیر این نهادها نیستند و فقط یک مورد خدمت دریافت کرده‌اند هم می‌توانند سبد کالا بگیرند. سرپرست دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت رفاه تصریح کرد: در پی مشکلات دوره قبل، وزارت رفاه برای طرح جدید فرآیند الکترونیکی ایجاد کرد، به این‌صورت که معادل سبد به کارت یارانه سرپرست خانوار مبالغ واریز می‌شود این مبالغ از کف ۳۰‌هزار تومان تا سقف ۱۲۰‌هزار تومان است. برای خانوار تک‌نفره ۲۰‌هزار تومان، دو نفره ۶۰‌هزار تومان، سه نفر به بالا به ازای هر نفر ۱۰‌هزار تومان تا سقف ۱۲۰‌هزار تومان پرداخت می‌شود. او گفت: کارت یارانه سرپرست خانوارها شارژ می‌شود. این افراد می‌توانند به فروشگاه‌های طرف قرارداد ما که در تهران ۹ فروشگاه انتخاب شده در قالب رفاه، شهروند، اتکا و ... مراجعه و کالاهای خود را خریداری کنند. افراد در خرید کالا آزادی عمل دارند اما باید به فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه کنند.


تعداد بازدید :  308