شماره ۱۳۱۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
میز خبر

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری: رئیس‌جمهوری خواستار نظارت مردم بر کار دولت است
 ایرنا| مجید تخت‌روانچی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری خواستار روشن شدن ریشه اتفاقات اخیر کشور شد و گفت: دولت اراده کرده تا برخوردش با مردم شفاف باشد و مردم بتوانند بر کار دولت نظارت داشته باشند. تخت‌روانچی درباره ناآرامی‌های اخیر در برخی از شهرهای کشور و رویکرد دولت درباره این اتفاقات اظهار کرد: واقعیت قضیه این است که مردم ما چه نسل جوان چه نسل بالاتر، مطالبات بحقی دارند. آقای روحانی هم گفتند که همه ما باید پای صحبت مردم بنشینیم و به نظراتشان گوش دهیم و تصمیمات ما براساس خواسته‌های ملت باشد. وی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهوری در سخنرانی خود در کنگره حقوق شهروندی و قبل از تحولات اخیر، بحث شفافیت را مطرح کردند و گفتند بودجه را باید در اتاق شیشه‌ای بگذاریم. این به این معنا بود که دولت اراده کرده تا برخوردش با مردم شفاف باشد و مردم بتوانند بر کار دولت نظارت داشته باشند. معاون سیاسی دفتر رئیس‌‌جمهوری گفت: تحولات اخیر با طرح مطالبات بخش‌هایی از جامعه شروع شد ولی با اتفاقاتی، تبدیل شد به سوءاستفاده‌هایی که متاسفانه عده‌ای شروع به تخریب کردند و شعارهای ساختارشکنانه دادند که مردم نیز بلافاصله و هوشیارانه صف خود را از آشوبگران جدا کردند.

توضیحات دادستان کل کشور درباره خودکشی‌های اخیر در زندان‌ها
میزان| دادستان کل کشور به ارایه توضیحاتی در زمینه خبرهای منتشرشده درباره خودکشی‌های اخیر در زندان‌های کشور پرداخت. حجت‌الاسلام منتظری در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به نقش وی در انقلاب و دفاع مقدس، گفت: نقش آن مرحوم در پیدایش، تثبیت و تداوم انقلاب و در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل بود. وی با اشاره به تعداد بازداشتی‌های اعتراضات اخیر و وضع فعلی آنان گفت: کسانی که نقش مهمی در تخریب نداشتند، آزاد شدند و تعداد اندکی باقی ماندند. در این زمینه فرقی بین دانشجو و غیردانشجو نیست و ملاک درباره بازداشت‌شدگان عمل آنهاست. منتظری درباره خودکشی فردی که در زندان اوین در بازداشت بوده است، توضیح داد: فردی که خودکشی کرده، معتاد بوده است و فیلمش هم موجود است و درعین‌حال، درحال ادامه تحقیقات در این زمینه هستیم. وی ادامه داد: فردی که در اراک خودکشی کرده در زندان نیروی انتظامی بوده و پزشکی قانونی درحال تحقیق در این زمینه است و بنابر گزارش‌ها، وی هم خودکشی
 کرده است. دادستان کل کشور در پایان درباره خبر خودکشی فردی در دزفول نیز تأکید کرد: این خبر جعلی است.

در سفر به استان قم
امیر حاتمی با مراجع عظام تقلید دیدار کرد

مهر| وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن بازدید از مرکز بصیرت‌افزایی الغدیر قم، با جمعی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد. امیر سرتیپ حاتمی در برنامه‌های بازدید استانی خود با سفر به استان قم با حضور در مرکز بصیرت‌افزایی الغدیر قم، ضمن حضور در جمع دانش‌پژوهان، از دوره‌های بصیرتی این مرکز بازدید و با اساتید مرکز الغدیر دیدار کرد. وی همچنین در نشستی با مدیران ارشد وزارت دفاع در استان قم در جریان اقدامات و فعالیت‌های آنان در این استان قرار گرفت. امیر حاتمی در ادامه با حضور در بیوت حضرات آیات جوادی‌آملی، مکارم‌شیرازی، علوی‌گرگانی، نوری‌همدانی و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، گزارشی از فعالیت‌های وزارت دفاع در حوزه‌های فرهنگی و صنعتی ارایه کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران: همیشه باید دست به ماشه باشید و بسیجی باشد
تسنیم| خطیب موقت این هفته نماز جمعه تهران گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب پابرهنگان و جنوب شهری و روستاییان است و باید اینها به نوا برسند نه اشرافیان مرفه بی‌درد. حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، خطیب موقت این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور گفت: فتنه چهره‌های منافق را مشخص می‌کند، در این اغتشاشات دوست و دشمن مشخص می‌شود. در این فراز و نشیب‌ها گوهر افراد جامعه نمود پیدا می‌کند، بهترین و جامع‌ترین تحلیل را نایب امام زمان(عج) مرجع بزرگوارمان ارایه فرمودند و این اغتشاش عوامل بیرونی دارد، از سوی آنان طراحی شده و ماه‌ها توسط شیطان بزرگ در مراکز توطئه تحت مطالعه قرار گرفته و از سوی عربستان‌سعودی که هرچه دارد باید برای خود جهنم بخرد، دنبال
شده است. امام جمعه موقت تهران ادامه داد: همیشه باید دست به ماشه باشید و بسیجی باشد، دشمن خائن قسم‌خورده‌ای که چشم دیدن دین خدا را ندارد و استقلال هیچ کشوری را برنمی‌تابد دنبال توطئه خواهد بود و در برابر هر توطئه‌ای باز هم از ملت ایران تودهنی خواهند خورد و با مشت‌های گره‌کرده ملت عاشق ایران مواجه خواهند شد.


تعداد بازدید :  350