شماره ۱۳۱۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
خبر

در پیامی
رهبر انقلاب، درگذشت حجت‌الاسلام مظاهری را تسلیت گفتند

پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری| حضرت آیت‌‌‌الله خامنه‌‌‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی، درگذشت روحانی خدمتگزار و واعظ شهیر، حجت‌الاسلام آقای مهدی مظاهری را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسمه‌ تعالی
درگذشت روحانی خدمتگزار و واعظ شهیر حجة‌الاسلام آقای حاج مهدی مظاهری رحمة‌الله علیه را به همه‌ی دوستداران و ارادتمندان و تربیت‌شدگان منابر موثر آن مرحوم و بالاخص به خاندان مکرّم و بازماندگان محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم. زمزمه‌ی معنویِ دعا و نیایش آن مرحوم در شب‌های جمعه و سحرهای ماه مبارک رمضان طی سال‌های طولانی در شمار یادگارهای معنوی شهر عزیز اصفهان است و امید است همواره برقرار باشد.
سیّدعلی خامنه‌ای
۲۲ دی‌ماه ۱۳۹۶

علی مطهری: ریشه حوادث اخیر جنگ قدرت بین افراد است
ایلنا| نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان این‌که عدم حضور معترضان‌ سال ۸۸ در این تظاهرات اخیر دلیل بر این است که اتهامات برانداز برای آنها غلط است، عنوان کرد: اگر اینها برانداز بودند بهترین فرصت بود اما کسی وارد نشد. باید دوستان نگاه خود را به معترضان 88 تغییر دهند. علی مطهری صبح دیروز در کنگره حزب همبستگی گفت: وجود حزب مزایا و عیبی دارد که البته مزایای آن می‌چربد. هر حزبی یک اتاق فکر برای کشور است. حزب می‌تواند کادر برای حکومت تربیت کند. جلوگیری از ورود افراد فرصت‌طلب و حراف به صحنه قدرت با تحزب ممکن است. آگاهی‌بخشی به مردم و تسهیل کار مردم در انتخابات با حزب ممکن است. مطهری با بیان این‌که امام معتقد بودند چون حزب، بخشی از جامعه را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، حزب روحانیون نباید تشکیل شود، تصریح کرد: امام در ابتدا با تشکیل حزب جمهوری اسلامی مخالف بود اما با اصرار مرحوم‌ هاشمی و شهید بهشتی حزب جمهوری اسلامی تشکیل شد. نایب‌رئیس دوم مجلس با بیان این‌که ریشه حوادث، جنگ قدرت بین افراد است، تصریح کرد: اگر به ایام انتخابات توجه کنید می‌بینید ریشه آنجاست. رفتار قالیباف و روحانی و به صورت کمتر رئیسی، تأثیر خود را در جامعه گذاشت. این‌که بگویند فلان پول را کجا بردی؟ و خانه را از کجا آوردی؟ نتیجه‌اش این می‌شود. وی اضافه کرد: برخی از اختلاس‌هایی که گفتند، معوقاتی است که وجود دارد، مردم حس می‌کنند همه درحال دزدی هستند و می‌گویند ما هم باید دست به کار شویم.

عضو فراکسیون امید: رویکرد مقامات در ناآرامی‌های اخیر به آزادسازی افراد است نه نگه‌داشتن آنان
ایلنا| نماینده مردم تهران با اعلام این‌که بسیاری از افراد بازداشت‌شده ناآرامی‌های اخیر آزاد شده‌اند، گفت: در مجمع نمایندگان تهران تصویب شد که از شنبه کمیته‌ای شکل بگیرد تا از زندان‌ها بازدید داشته باشیم. محمود صادقی در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به وضع بازداشتی‌های حوادث اخیر گفت: تا جایی که اطلاع دارم خوشبختانه بسیاری از این افراد آزاد شده‌اند و ظاهرا رویکرد مقامات به آزادسازی افراد است نه نگه‌داشتن آنان. نماینده مردم تهران افزود: درعین‌حال خبرهای نگران‌کننده که درباره برخی افراد بعد از بازداشت به گوش می‌رسد جای تأمل دارد. در مجمع نمایندگان تهران تصویب شد که از شنبه کمیته‌ای شکل بگیرد تا از زندان‌ها بازدید داشته باشیم. وی در پاسخ به این پرسش که دادستان کل کشور گفته است فرد بازداشت‌شده خودکشی کرده، گفت: این موارد و این اظهارات در جای خودش باید بررسی شود. صادقی در پاسخ به این پرسش که چه کسانی در کمیته بازدید از زندان‌ها حضور دارند، گفت: بناست کمیته‌ای شکل بگیرد و اسامی را مشخصا نمی‌دانم اما درخواست هماهنگی شده تا این کمیته بازدیدهایی را
 انجام دهد.

کواکبیان: فیلتر تلگرام موجب از دست رفتن چند‌ هزار شغل شده است
ایسنا| عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این‌که فیلتر تلگرام موجب از دست رفتن چند‌هزار شغل شده است، گفت: این‌که مردم را به چند پیام‌رسان ارجاع بدهیم که نمی‌توانند مخاطب جذب کنند، راه ‌حل نیست. مصطفی کواکبیان در حاشیه مراسم سالگرد رحلت آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی درباره رفع فیلتر تلگرام گفت: مردم به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند چند‌ هزار شغل از دست رفته است. بنده نمی‌گویم که حتما باید تلگرام رفع فیلتر شود بلکه باید امکاناتی در داخل فراهم کنیم تا مردم بتوانند مشکلات خود را حل کنند. نماینده مردم تهران تأکید کرد: این‌که مردم را به چند پیام‌رسان ارجاع بدهیم که نمی‌توانند مخاطب جذب کنند، راه‌حل نیست.


تعداد بازدید :  331