شماره ۱۳۱۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
ویترین ایران

تجمیع کارت‌های بانکی به زودی
پژوهشکده پولی و بانکی| داود محمدبیگی، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان این‌که پرونده تجمیع کارت‌های بانکی روی میز بانک مرکزی است، گفت: بانک‌ها درحال آماده‌سازی برای صدور کارت‌های هوشمند هستند. او با تأکید بر این‌که حرکت به سمت EMV حدود ۶۰۰-۷۰۰‌میلیون دلار هزینه صرفا در حوزه کارت خواهد داشت، تصریح کرد: اما این هزینه نباید یکباره پرداخت شود بلکه باید به تدریج و هر زمان که تاریخ کارت‌ها تمام می‌شود، بانک‌ها آماده باشند که کارت جدید را با قابلیت هوشمند در اختیار مشتری قرار دهند.

رشد 50‌درصدی معاملات بین بانکی
بانک مرکزی| تعداد معاملات در بازار بین بانکی در ۹ ‌ماهه ابتدايی ‌سال ۱۳۹۶ معادل 27‌هزار و 500 فقره به ارزش ۱۸‌هزار ميليارد تومان بود که از نظر تعداد 14.8‌درصد و از لحاظ ارزش 49.9‌درصد نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل افزایش داشته است.

جریمه مشترکان پرمصرف آب
تسنیم| علیرضا نوذری‌پور، قائم‌مقام آبفای استان تهران با اشاره به کاهش شدید میزان بارش‌ها گفت: در صورت ادامه روند کاهش بارندگی مشترکان پرمصرف آب جریمه می‌شوند. به گفته او، براساس آمار از شروع‌ سال آبی جدید تا 13 دی‌ماه میزان بارندگی استان تهران 30.7 میلی‌متر بوده که این عدد نسبت به ‌سال گذشته 70‌درصد کاهش داشته است.


تعداد بازدید :  237