شماره ۱۳۱۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
همسر کاوه رضایی هم به تیم زنان باشگاه می‌پیوندد
خانواده ایرانی در شارلروای بلژیک!

شهروند|  فرنوش شیخی تا چندی پیش یکی از ستاره‌های تیم‌ملی والیبال ایران بود اما بعد از ازدواج با کاوه رضایی و ترانسفر او به تیم شارلروای بلژیک شیخی از حضور در تیم‌ملی انصراف داد تا همسر خود را همراهی کند. حالا او با پیشنهاد تیم والیبال بانوان شارلروا روبه‌رو شده اما برای عضویت در این تیم مشکلاتی سر راهش ایجاد شده است.
مانع بزرگ بر سر راه حضور شیخی در شارلروا
فرنوش شیخی در همان روزهای اول حضور کاوه رضایی در تیم فوتبال شارلروا، در تمرینات تیم والیبال این باشگاه شرکت کرد. بعد از مدت 4ماه حضور شیخی در این تیم او با پیشنهاد انعقاد قرارداد از طرف شارلروا روبه‌رو شده است. مدیر تیم شارلروا در این‌باره به سایت DH online بلژیک گفته است: «حضور شیخی هیچ هزینه‌ای تاکنون برای ما نداشته است. او در سطح بازیکنان بلژیکی فعالیت می‌کند و ما به دنبال جذب شیخی هستیم؛ البته هنوز در حال مذاکره با فدراسیون والیبال هستیم و چیزی قطعی نیست.» شارلروایی‌ها وقتی این پیشنهاد را با شیخی در میان گذاشتند، او به آنها اعلام کرد تنها در صورت حفظ حجابش به این تیم می‌پیوندد و همین باعث شده مسئولان باشگاه بلژیکی تلاش خود را برای متقاعد‌کردن اتحادیه بانوان اروپا برای استفاده از بازیکن باحجاب آغاز کنند. باشگاه‌های بانوان در اروپا اتحادیه‌هایی دارند که هر تصمیمی که برای این باشگاه‌ها گرفته می‌شود باید با هماهنگی این اتحادیه‌ها باشد. در حال حاضر مهمترین موضوعی که درباره حضور شیخی در تیم والیبال بانوان شارلروا مطرح شده، محجبه‌بودن او است.‌ سال گذشته مائده برهانی و زینب گیوه به بلغارستان ترانسفر شده بودند و دلیل آن پذیرش بازی با حجاب توسط اتحادیه یا فدراسیون بلغارستان بود اما هنوز کشور بلژیک درخواستی در این‌باره نداشته و مشخص نیست شیخی بتواند برای شارلروا در لیگ والیبال این کشور به میدان برود یا نه.
شیخی فرشته نجات شارلروا می‌شود؟
شرایط تیم والیبال شارلروا با فوتبال آن تفاوت زیادی دارد. تیم والیبال این باشگاه بر خلاف تیم فوتبال آن در قعر جدول لیگ برتر به سر می‌برد و تنها با یک برد در رده دهم لیگ دوازده تیمی قرار گرفته است. عملکرد خوب فرنوش شیخی در تمرینات این تیم باعث شد مدیر ایرانی باشگاه شارلروا به فکر جذب او بیفتد تا بلکه والیبال بانوان این تیم شرایط بهتری در جدول پیدا کند و به دسته دوم لیگ بلژیک سقوط نکند. باید دید درنهایت اتحادیه بانوان اروپا درخواست باشگاه شارلروا برای استفاده از بازیکن باحجاب را می‌پذیرد یا خیر.

 


تعداد بازدید :  222