شماره ۱۳۱۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
اختلاف پرسپولیس با تیم دوم جدول به 11 امتیاز رسید
تاریخ‌سازی حسینی، توقف استقلال
دربی جذاب اصفهان با برتری ذوب‌آهن همراه شد تا شاگردان قلعه‌نوعی باز هم در جدول صعود کنند

شهروند|  هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری دیدارهای مهمی در روزهای پنجشنبه و جمعه پایان گرفت. در یکی از مهمترین دیدارها در دربی اصفهان ذوب‌آهن با نتیجه 2بر یک مقابل سپاهان پیروز شد تا روند موفقیت‌های این تیم ادامه پیدا کند. پرسپولیس هم در مشهد حریف قعر جدولی خود را شکست داد و استقلال در تهران مقابل سایپا متوقف شد.
سیاه‌جامگان- پرسپولیس؛ سه امتیاز از استقلالی سابق
امتیازات از دست‌رفته پرسپولیس در لیگ امسال معمولا مقابل تیم‌های ته‌جدولی بوده است. پرسپولیس هفته گذشته در تهران مقابل نفت متوقف شد و در هفته نوزدهم به مشهد رفت تا برابر یک تیم ته‌جدولی دیگر قرار بگیرد. برانکو در غیاب‌ هافبک‌های بازی‌سازش مقابل سیاه‌جامگان به میدان رفت و همین موضوع پرسپولیس را در حفظ توپ دچار مشکل کرد. البته باز هم فرصت‌های مناسب گلزنی برای پرسپولیس ایجاد شد که یکی پس از دیگری از دست رفت تا سرخ‌های پایتخت نیمه اول دست خالی راهی رختکن شوند. عنایتی که تیمش را با سیستمی کاملا دفاعی راهی میدان کرده بود در نیمه دوم هم با ارایه یک بازی تاخیری و دفاع لایه‌ای امید داشت تا یک امتیاز باارزش از صدرنشین لیگ بگیرد. شاگردان بازیکن سابق استقلال که نخستين تجربه مربیگری خود را پشت سر می‌گذارد، به دنبال تخریب بازی پرسپولیس بودند و تا دقیقه 89 هم توانستند دروازه‌شان را بسته نگه دارند. در حالی ‌که هواداران سیاه‌جامگان از این تساوی راضی بودند، سیامک نعمتی خود از یک توپ مرده فرصت گلزنی برای علی علیپور ایجاد کرد تا پرسپولیس با خوش‌اقبالی سه امتیاز را از آن خود کند تا با توجه به مساوی فولاد اختلاف دو تیم در رده اول و دوم جدول به یازده امتیاز افزایش پیدا کند.
توقف استقلال در روز رکوردشکنی حسینی
در روز توقف استقلال مقابل سایپا، دروازه‌بان جوان آبی‌پوشان با شکستن رکوردهای احمدرضا عابدزاده و ناصر حجازی و بسته نگه‌داشتن دروازه خود تا دقیقه 57 رکورد 844 دقیقه‌ای بهرام مودت را شکست تا با ثبت بیشترین دقایق متوالی کلین‌شیت در میان دروازه‌بانان ایرانی، تاریخ‌ساز شود. استقلال که مثل دیدارهای قبلی بازی را تهاجمی آغاز کرد و هواداران خود را سر ذوق آورد، در نیمه اول با تک گل داریوش شجاعیان پیروز به رختکن رفت. در نیمه دوم جریان بازی تغییر کرد و شاگردان دایی عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشتند. به نظر می‌رسید بازیکنان استقلال بیشتر از این‌که به فکر پیروزی در این دیدار باشند در رویای شکستن رکورد گل‌نخوردن متوالی در لیگ بودند به همین دلیل موقعیت‌های زیادی نصیب سایپا شد که دو بار تیر دروازه استقلال را از گل‌خوردن نجات داد. از دقیقه 52 تا 57 این دیدار، به دلیل مصدومیت حسینی بازی متوقف شد تا او در کمال آرامش بتواند رکورد 844 دقیقه‌ای مودت را بشکند اما او که در روز خوبش نبود، مرتکب اشتباه شد تا در دقیقه 85 گل تساوی سایپا به ثمر برسد. استقلال با این تساوی یک پله سقوط کرد و در رده پنجم قرار گرفت.
نتایج هفته نوزدهم لیگ برتر
پیکان صفر- سپیدرود صفر/ نفت تهران 2- تراکتورسازی صفر /استقلال‌خوزستان يك - پدیده صفر/ گسترش‌فولاد صفر- فولاد صفر/ سیاه‌جامگان صفر- پرسپولیس يك / سپاهان يك- ذوب‌آهن 2/ استقلال يك- سایپا يك


تعداد بازدید :  226