شماره ۱۳۱۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
سینمای جهان

ورایتی می‌نویسد که در انتخاب بهترین‌های انجمن کارگردانان آمریکا نیز بازی تاج و تخت با کسب سه نامزدی برای جرمی پادسوا، مت شکمن و آلن تیلور کارگردانان اپیزودهای مختلف این سریال، رأی‌دهندگان را تحت‌تأثیر قرار داد. برادران دافر نیز برای کارگردانی یکی از قسمت‌های سریال چیزهای عجیب‌تر؛ و امی شرمن پالادینو خالق سریال خانم میزل نیز نامزدهای دیگر انجمن کارگردانان هستند. سریال همه‌کاره و هیچ‌کاره محصول نتفلیکس؛ و ویپ/ معاون رئیس‌جمهوری و سیلیکون ولی هم نامزد شده‌اند.
لوموند می‌نویسد که کاترین دونوو هنرپیشه سرشناس فرانسوی به همراه 100نفر از زنان نویسنده، دانشگاهیان و هنرمندان فرانسوی در نامه‌ای سرگشاده‌ در واکنش به رسوایی آزار و اذیت زنان نسبت به ظهور اصول جدید و سختگیرانه اخلاقی هشدار داده‌ و از موج محکومیت مردان ابراز تأسف کرده است: مردانی بدون روند قانونی مجازات شده‌اند، حرفه و شغل خود را به خاطر یک ادعا که تاکنون اثبات هم نشده، از دست داده‌اند. شماری از فمینیست‌ها امضاکنندگان نامه را متهم کرده‌اند خشونت‌های جنسی را بی‌اهمیت جلوه داده‌اند.
پوستر اسکار امسال که نودمین‌ سال برگزاری این مراسم معظم خواهد بود، برای نخستین‌بار منتشر شد. این پوستر که با محوریت جیمی کیمل، مجری اسکار 2018 منتشر شده است، یکی از معدود مواردی است که مجری مراسم را تا حد چهره اصلی پوستر مراسم بالا برده است. گفته می‌شود اسکار نودم که حدود 6 هفته دیگر برگزار خواهد شد، محل رقابتی سنگین بین شماری از بزرگان دنیای سینما خواهد بود؛ و از همین حالا بزرگانی چون اسپیلبرگ، ریدلی اسکات، نولان، مریل استریپ، تام هنکس، گری اولدمن و... از شانس‌های مسلم اسکار قلمداد می‌شوند.
هالیوود ریپورتر خبر داد که فیلم جدید نیکلاس کیج با عنوان مامان و بابا ۱۹ ژانویه اکران می‌شود، درحالی‌که این بازیگر سرشناس قرارداد جدیدی با کمپانی WME در همه زمینه‌ها امضا کرده و از کمپانی سابق خود CAA جدا شده است؛ در فیلم جدیدش برابر سلما بلر و در فیلمی بازی کرده که برایان تیلور آن را ساخته است. کیج درعین حال بازیگر فیلم دیگری با عنوان مندی ساخته پانوس کوسماتوس است که تریلری انتقام‌جویانه است و اواخر همین ماه برای نخستین‌بار در بخش نیمه‌شب جشنواره ساندنس روی پرده می‌رود.

 


تعداد بازدید :  308