شماره ۱۳۱۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
خبر

نامه‌ اعضای هیأت‌علمی محیط‌زیست و دانش‌آموختگان این رشته به وزیر آموزش‌وپرورش
«انسان و محیط‌زیست» را به متخصصان بسپارید

 مهر|  تعدادی از اعضای هیأت‌علمی محیط‌زیست و دانش‌آموختگان این رشته در نامه‌ای به وزیر آموزش‌وپرورش خواستار این شدند که تدریس کتاب انسان و محیط‌زیست به فارغ‌التحصیلان این رشته سپرده شود.
۶۰نفر از اعضای هیأت‌علمی محیط‌زیست در دانشگاه‌های مختلف کشور و سه‌هزار دانش‌آموخته محیط‌زیست در مقاطع مختلف تحصیلی در نامه‌ای به وزیر آموزش‌وپرورش خواستار سپردن تدریس کتاب انسان و محیط‌زیست به فارغ‌التحصیلان رشته محیط‌زیست شدند. درحال‌ حاضر دانش‌آموختگان رشته جغرافیا برای تدریس این کتاب انتخاب شده‌اند.
کتاب «انسان و محیط‌زیست» نخستین کتاب محیط‌زیستی است که تدریس آن در قالب کلاس دوساعته در هرهفته برای پایه یازدهم همه رشته‌های آموزش‌وپرورش از مهرماه ۹۶ آغاز شد.
در بخشی از این نامه آمده است: «بدیهی است از فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌ها نمی‌توان انتظار داشت که هم از آبزیان بدانند و هم در زمینه وحوش ایران صاحب‌نظر باشند و هم بر مفاهیم آب، انرژی و اکوسیستم‌ها وقوف کامل داشته باشند. لذا ما متخصصین این رشته با ارج‌نهادن بر این حرکت جدید استفاده از دبیران سایر رشته‌ها غیر از رشته محیط‌زیست را برای تدریس درس« انسان و محیط‌زیست» که برای مقطع دوم دبیرستان تدوین شده است را تاثیرگذار نمی‌دانیم و احساس می‌کنیم بی‌توجهی در انتخاب مدرس متخصص، بنا بر تجربه و مدارک لازم در بی‌تفاوتی اکثریت معلمینی که تدریس این کتاب به آنها سپرده شده است، باعث بی‌اثرشدن و ابترماندن اهداف عالیه این برنامه درسی خواهد شد.»
رونوشت این نامه به نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان امور استخدامی کشور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور ارسال شده است.

فرماندار تهران: 52‌درصد تهرانی‌ها با روند فعلی بارندگی بدون آب آشامیدنی می‌مانند
 ایسنا| فرماندار تهران نسبت به بی‌آبی هشدار داد. او گفت که با ادامه روند فعلی بارندگی، 52‌درصد مردم تهران بدون آب آشامیدنی خواهند ماند. عیسی فرهادی، با بیان این‌که در 47‌سال گذشته کمترین میزان آب را تجربه کرده‌ایم، ادامه داد: «وضعیت آبی در تهران بحرانی‌تر از بیرجند و خراسان‌جنوبی است.»

 


تعداد بازدید :  340