شماره ۱۳۱۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
ستاره ژاپنی در 50سالگی قراردادش را با یوکوهاما تمدید کرد
پیری دیررس

شهروند| در شرایطی که همه منتظر خداحافظی مسن‌ترین بازیکن حال حاضر فوتبال جهان بودند‌، این فوتبالیست برای یک فصل دیگر قرارداد خود را با تیم باشگاهی‌اش تمدید کرد. او کسی نیست جز کازیوشی میوراي مشهور ژاپنی که چند نسل از هواداران فوتبال ایران با او خاطرات زیادی دارند.
تمدید قرارداد در آستانه 51 سالگی
میورا همان‌طور که اشاره شد مسن‌ترین فوتبالیست حال حاضر جهان است و با وجود این خیلی‌ها بر این باور بودند که او در 50 سالگی با پایان قرارداد‌ش کفش‌های خود را خواهد آویخت. منتهی میورا که ماه آینده میلادی 51 ساله خواهد شد،‌ قرارداد خود را با باشگاه یوکوهاما اف سی ژاپن تمدید کرد. میورا در ‌سال 2000 و وقتی 33 ساله بود به این باشگاه پیوست و تا کنون هم در این تیم به‌عنوان بازیکن باقی مانده است. یوکوهاما در شرایط کنونی در لیگ دسته دو ژاپن موسوم به «جی لیگ 2» حضور دارد.
رزومه قابل ‌توجه
نکته جالب توجه درباره میورا این است که او در آستانه 51سالگی سی‌وسومین فصل حضور خود را در سطح حرفه‌ای فوتبال پشت سر می‌گذارد. مهاجم خستگی‌ناپذیر یوکوهاما، از ‌سال 1986 فوتبالش را از برزیل و سانتوس شروع کرد و پس از درخشش در تیم‌های دیگر برزیلی مثل پالمیراس و کورتیبا در‌ سال 1990 به تیم‌ملی ژاپن دعوت شد. دو ‌سال بعد او در جام ملت‌های 1992 آسیا تک‌گل پیروزی‌بخش تیمش را به کشورمان زد. دوران طلایی میورا در کاوازاکی رقم خورد، جایی که او در 8‌ سال حضور، از 198 بازی، 100 گل را به ثمر رساند. بعد از درخشش در کاوازاکی، میورا به فوتبال اروپا ترانسفر شد و برای جنوا و دینامو زاگرب بازی کرد اما در‌ سال 2000 به ژاپن بازگشت و تاکنون که در‌ سال 2018 هستیم، به صورت ثابت در تیمش بازی می‌کند. او همچنین در 90 بازی ملی برای سامورایی‌ها از ‌سال 1990 تا 2000، 50 گل را به ثمر رساند.
به دنبال صعود به جی لیگ
در فوتبال ژاپن میورا معروف به king kazu است. این مرد خستگی‌ناپذیر به خوبی نشان داده که با داشتن یک زندگی حرفه‌ای و اراده قوی می‌توان در آستانه 51 سالگی هم فوتبال بازی کرد و سن برای او هیچ محدودیتی نمی‌آورد. به این ترتیب با توجه به تمدید قرارداد یک‌ساله با یوکوهاما او یک فصل دیگر هم در زمین فوتبال خواهد بود تا با این تیم به لیگ دسته اول ژاپن صعود کند. بعد از آن معلوم نیست باز هم به فوتبال خود ادامه خواهد داد یا رسما در 52 سالگی خداحافظی خواهد کرد.


تعداد بازدید :  358