شماره ۱۲۹۴ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
پرسپولیس از جذب بازیکنان محروم است اما استقلال هم تلاشی انجام نمی‌دهد
سرخابی‌ها، بیکارترین تیم‌ها در نقل و انتقالات

شهروند| نقل و انتقالات زمستانی امسال فوتبال ایران نتوانسته فضای فوتبال داخلی را گرم کند. محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات و صندوق خالی باشگاه استقلال باعث شده سرخابی‌های پایتخت که همیشه تبحر زیادی در گرم کردن جذب بازیکنان جدید دارند، حضوری منفعل در این فصل مهم فوتبال ایران داشته باشند.
حسرت برانکو از محرومیت پرسپولیس
اگرچه پرسپولیس این روزها تبدیل به مدعی قدرتمند فوتبال ایران شده و آمارها و رکوردهای منحصر به فردی را به خود اختصاص داده، اما قطعا نیاز به تقویت دارد. شاید تیم برانکو از دور تیمی کامل به نظر برسد، اما قطعا اگر معضل بزرگ محرومیت از نقل و انتقالات برای این تیم رخ نمی‌داد، مرد کروات بدش نمی‌آمد تیمش را حداقل برای حضور در آسیا تقویت کند. در روزهایی که علیرضا بیرانوند حرف از جدایی و سربازی می‌زد، دغدغه رفتن او و محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات می‌توانست به بحرانی بزرگ برای این تیم تبدیل شود، چون اگر شماره یک قرمزها تصمیمش را قطعی می‌کرد، پرسپولیس درون دروازه با مشکلی جدی رو‌به‌رو می‌شد. با توجه به فراز و نشیب‌های محسن مسلمان و کمال کامیابی‌نیا، این احتمال وجود داشت که برانکو به بازگشت سروش رفیعی که وضع خوبی در قطر ندارد، روی خوش نشان دهد اما او باید با همین داشته‌ها بسازد. آنچه می‌تواند وضع پرسپولیس را به دلیل محرومیت از خرید بازیکن بحرانی کند، اردوهای حساس تیم‌ملی است. برانکو ناچار است با حضور ستاره‌های تیمش در اردوی تیم‌ملی کنار بیاید و از بازیکنان ذخیره برای چیدن ترکیب اصلی خود استفاده کند. این درحالی است که قرمزها در صورت محروم نبودن می‌توانستند خریدهای مناسبی برای حضور قدرتمندانه در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند.
نیاز استقلال به تقویت
وضعیت امسال پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات شباهت زیادی به شرایط استقلال در ‌سال گذشته دارد. منصوریان با عملکرد نه‌چندان خوب استقلال در نیم‌فصل اول ‌سال گذشته تصمیم به تقویت تیمش در نیم‌فصل گرفت اما شکایت عادل شیحی فرصت ترمیم را از منصوریان گرفت. همین باعث شد منصوریان به جای این‌که هزینه گزافی بابت خرید آندرانیک تیموریان، سجاد شهباززاده و سرور جپاروف بدهد به استفاده از بازیکنان جوان تیمش روی بیاورد و در نیم‌فصل دوم عاقبت به خیر شود. اما شرایط امسال استقلال مثل‌ سال گذشته نیست. ریخت و پاش‌های منصوریان در ابتدای فصل و خریدهای ناکام او نه‌تنها به خودش برای ماندن در استقلال کمک نکرد بلکه الان باعث شده شفر فهرستی بلندبالا برای ورود و خروج در نقل و انتقالات نیم‌فصل به مدیریت باشگاه ارایه کند.
افتخاری و چالش مانکن در استقلال
در رسانه‌ها تا دلتان بخواهد اخبار زیادی درباره ورود و خروج در استقلال منتشر شده، اما هنوز در واقعیت خبری نیست. وضع بد خط حمله استقلال در نیم‌فصل اول باعث شده شفر از باشگاه بخواهد محسن کریمی و بهنام برزای را وارد فهرست کند و یک مهاجم خوب خارجی یا داخلی جذب شود. پادوانی، یعقوب کریمی و حسن بیت‌سعید هم در فهرست خروج شفر قرار دارند اما در صورتی که باشگاه نتواند بازیکنان مورد نظر او را جذب کند بعید است که این نفرات هم از استقلال جدا شوند. درحالی‌که این روزها شایعات هم درباره رفتن شهباززاده از استقلال مطرح است اما هنوز گزینه‌ای برای جانشینی او پیدا نشده و امکان دارد او به جای رفتن به ذوب‌آهن، نیم‌فصل دوم را هم در استقلال سپری کند. انفعال باشگاه استقلال در خرید بازیکن و بی‌توجهی افتخاری به فهرست شفر، نشان می‌دهد آبی‌ها هم مثل رقیب دیرینه نمی‌توانند فعالیت ویژه‌ای در نقل و انتقالات داشته باشند چون حسابی دستشان خالی است و مطالبات بازیکنان فعلی این تیم هم پرداخت نشده است. ضمن این‌که براساس قانون کمیته انضباطی استقلال تا وقتی 20‌درصد از بدهی‌های خود را پرداخت نکند، نمی‌تواند بازیکن جدید بخرد و با این وضع بعید است که آبی‌ها بتوانند خواسته‌های شفر در
نقل و انتقالات را برآورده کنند.


تعداد بازدید :  603