شماره ۱۲۹۴ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
ویترین ایران

تابان، رکورددار پروازهای تأخیردار
سازمان هواپیمایی کشوری، گزارش تأخیرهای پروازی ایرلاین‌ها در آبان‌ماه را منتشر کرد که بر این اساس، هواپیمایی تابان با انجام ۵۵‌درصد پروازهای خود به صورت تأخیردار، رتبه نخست را کسب کرده است. بر اساس این گزارش، هواپیمایی نفت‌ایر نیز از مجموع ۱۳۲ پرواز، ۵۳‌درصد (شامل ۷۰ سورتی پرواز) را با تأخیر انجام داده که توانسته در رتبه دوم ایرلاین‌های دارای تأخیرات پروازی قرار بگیرد. همچنین دو شرکت کاسپین و آسمان نیز درحالی توانسته‌اند با انجام ۵۱‌درصد پروازهای خود به صورت تأخیردار، رتبه سوم ایرلاین‌های بیشتر تأخیرات پروازی را کسب کنند که کاسپین، از ۳۸۴ پروازی که در مهرآباد داشته، ۱۹۴ سورت پروازی را با تأخیر عملیاتی کرده است.

به کلانتری توجه نکنید!
معاون وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به محدود خواندن منابع طبیعی مانند خاک برای توسعه کشاورزی از سوی عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: اصلا به این حرف‌ها توجه نکنید؛ بیش از ۳۰‌میلیون هکتار خاک با ظرفیت کشاورزی داریم که با توجه به محدودیت آب، متاسفانه از ۱۸.۵‌میلیون خاک استفاده می‌کنیم.

دلار رکورد ‌سال را شکست
ایسنا| دلار و سکه که اندکی کاهش یافته بودند، در بازار دیروز- چهارشنبه- سکه به روند کاهشی خود ادامه داد  اما دلار به سمت افزایش قیمت حرکت کرد و رکورد بالاترین قیمت امسال را که 4217 تومان بود، شکست و به 4219 تومان رسید. پوند انگلستان بیشترین کاهش را در میان ارزهای مورد بررسی داشته است و ۵۷۹۳ تومان قیمت دارد. همچنین یورو ۵۰۴۷ تومان، لیر ترکیه ۱۱۲۵ تومان و یوان چین ۶۵۵ تومان فروخته می‌شوند.

کاهش 16‌درصدی حجم روان‌آب‌ها
حجم روان‌آب‌های دوماه اخیر کشور در مقایسه با مدت مشابه‌ سال گذشته به میزان 3میلیارد و 819‌میلیون مترمکعب بوده که 16‌درصد کاهش را نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش، بیشترین حجم روان‌آب در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با حجم یک‌میلیارد و 682‌میلیون مکعب بوده است.

رشد 5/9‌درصدی منابع درآمدی
پژوهشکده پولی و بانکی| جمع درآمد 8 بانک دولتی به‌ علاوه بانک مرکزی در لایحه بودجه‌ سال ۹۷ بالغ بر ۸۴۵‌هزار و ۲۰۰‌میلیارد ریال است که در این میان بانک ملی ایران با بیش از ۳۱۶‌هزار و ۸۵۰‌میلیارد ریال بیشترین منابع درآمدی را به خود اختصاص داده است. مقایسه بودجه‌ سال ۹۷، با ‌سال ۹۶ حاکی از رشد بیش از ۹.۵‌درصدی درآمد بانک‌ها در ‌سال آینده است. براین اساس، درآمد بانک سپه ۱۴۲‌هزار و ۶۱۰‌میلیارد ریال، بانک کشاورزی ۱۲۹‌هزار و ۴۰۰‌میلیارد ریال، بانک مسکن ۱۲۳‌هزار و ۹۰۰‌میلیارد ریال، بانک صنعت و معدن ۲۰‌هزار و ۸۰۰‌میلیارد ریال، بانک توسعه تعاون ۱۸‌هزار و ۴۰۰‌میلیارد ریال، پست بانک ۱۳‌هزار و ۷۰۰‌میلیارد ریال، و بانک توسعه صادرات ۱۱‌هزار و ۸۰۰‌میلیارد ریال در بودجه ‌سال ۹۷ پیش‌بینی شده است.


تعداد بازدید :  356