شماره ۱۲۹۴ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
اقتصاد مجازی

آدرس‌های اینترنت
در انحصار آمریکایی‌ها

شهروند| نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات با بیان این‌که بخش زیادی از آدرس‌های اینترنتی در دنیا توسط کمپانی‌های بزرگ آمریکایی فریز شده و به انحصار درآمده است، گفت: در ایران با کمبود IP آدرس مواجه هستیم. او تأکید کرد: در گذشته نقش IP عمدتا آدرس‌دهی بود اما امروز با طرح مسأله اینترنت اشیا (IOT) و سایر موجودیت‌ها روی شبکه، پدیده آدرس و هویت با همدیگر آمیخته شده‌اند و در سطح جهانی یک چالش بزرگ سیاست‌گذاری به وجود آورده است.او با اظهار تأسف از تأخیر ایجادشده در حوزه مهاجرت به ورژن جدید آدرس‌های اینترنتی گفت: مجموع آدرس‌ها و ارتباطات موجود روی شبکه اینترنت حدود ۸‌میلیارد IP برآورد می‌شود اما فقط حدود ۴.۳‌میلیارد آدرس اینترنتی ورژن چهار (IPV۴) در دنیا موجود است و این در حالی است که بخش زیادی از این آدرس‌ها نیز توسط کمپانی‌های بزرگ آمریکایی فریز شده و به صورت انحصاری درآمده‌اند.

دنبال‌کردن هشتگ‌ها در اینستاگرام
ایسنا|  کاربران اینستاگرام از این به بعد می‌توانند هشتگ‌های موجود در این شبکه اجتماعی را تعقیب کنند. به گزارش پی سی مگ، بدین منظور در زمان مراجعه به یک صفحه هشتگ تنها کافی است روی دکمه جدید تعقیب یا follow که به این صفحات اضافه‌شده ضربه بزنید تا تماشای پست‌های تازه حاوی این برچسب را در صفحه  خود آغاز کنید. همچنین برخی داستان‌ها یا استوری‌های جدید حاوی هشتگ مذکور هم در بخش استوری شما قابل مشاهده خواهد بود.

یک‌چهارم کاربران تلگرام ایرانی‌اند

فارس| پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام که به دوبی سفر کرده می‌گوید قصد ندارد این کسب‌و‌کار را که ارزش آن به ۵‌میلیارد دلار افزایش یافته به کسی واگذار کند، او افزوده که حتی در برابر پیشنهاد ۲۰‌میلیارد دلاری تسلیم نمی‌شود. به گزارش بلومبرگ، دوروف که در ‌سال 2014 مجبور شد باقیمانده سهام خود در بزرگترین شبکه اجتماعی روسیه موسوم به VK را به یکی از میلیاردرهای دولتی این کشور بفروشد از آن زمان تاکنون بر روی تلگرام متمرکز شده است. به گفته دوروف این شبکه اجتماعی 180‌میلیون نفر کاربر دارد که تنها 40‌میلیون نفر از آنها در ایران زندگی می‌کنند. او افزوده که هر روز 500‌هزار نفر به جمع کاربران تلگرام اضافه می‌شوند.

 


تعداد بازدید :  527