شماره ۱۲۹۴ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
ویترین جهان

وضعیت اضطراری در ایتالیا
فارس| درحالی‌که ایتالیا بیش از ۸۰‌درصد به واردات گاز روسیه وابسته است، با انفجار خط لوله انتقال گاز به اروپا، وزیر اقتصاد ایتالیا در این کشور شرایط اضطراری اعلام کرد. به گزارش تاس، پیش از این کارلو کلندا وزیر اقتصاد این کشور اعلام کرده بود که ضروری است تا سیستم عرضه متنوع گاز ایجاد کنیم. ایتالیا بیش از 80‌درصد واردات انرژی از روسیه و یک سوم انتقال گاز روسیه به اروپا را از طریق این خط لوله انجام می‌دهد. پلیس اعلام کرد انفجار در منطقه ایستگاه توزیع گاز در منطقه بامگارتن اتریش به دلیل مشکلات تکنیکی اتفاق افتاد که براساس آخرین اطلاعات 21 نفر زخمی شدند که حال یک نفر از آنها وخیم است و یک نفر نیز کشته شده است.

پایان حمایت بانک جهانی از نفت و گاز
مهر|  بانک جهانی اعلام کرد به منظور حمایت از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر از‌سال ۲۰۱۹، از استخراج و کشف سوخت‌های فسیلی حمایت نخواهد کرد.
به گزارش راشاتودی، بانک جهانی این اقدام را با هدف کمک به کشورهایی که به تعهدات کاهش گازهای گلخانه‌ای عمل می‌کنند انجام می‌دهد. این توافق برای حمایت از توافق پاریس است که در پایان‌سال ۲۰۱۵ منعقد شد. این توافق قرار است به محدود کردن گرمایش جهانی کمک کند.بانک جهانی همچنین اضافه کرد که در شرایط استثنایی برای حمایت از صنایع بالادستی نفت و گاز در فقیرترین کشورها اقدام خواهد کرد چرا که بسیار بدیهی است که استخراج نفت و گاز و دسترسی به انرژی در این کشورها به افراد فقیر کمک
 خواهد کرد.


تعداد بازدید :  259