شماره ۱۲۹۴ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
مسئول امدادرسان آمریکایی: نشانه‌ای از کاهش محاصره بنادر یمن وجود ندارد

مسئول آژانس امدادرسانی وابسته به دولت آمریکا اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای مبنی بر کاهش محاصره بنادر یمن از سوی ائتلاف متجاوز عربی جهت ورود کمک‌ها به مناطقی که در معرض قحطی و گرسنگی هستند، وجود ندارد. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مارک گرین، مدیر اداری آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا از ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان خواست بنادر یمن را باز کند.
وی همچنین از گروه انصارالله یمن خواست تا با برقراری آتش‌بس اجازه ورود کمک‌های غذایی و تجهیزات پزشکی را برای ده‌ها‌هزار یمنی که در نتیجه درگیری‌ها در محاصره هستند، بدهد.
رئیس آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا خاطرنشان کرد: «متاسفم از این‌که نمی‌توانم بگویم محاصره کاهش یافته است. ما آماده پاسخگویی به این فاجعه انسانی هستیم.»
گرین ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به بحران یمن و ناکامی در انتقال سوخت به این کشور جهت دستیابی به آب آشامیدنی سالم گفت: «برخی از مناطق فاقد آب شرب سالم هستند یا این‌که به‌زودی از آب شرب محروم می‌شوند و این موضوع در هر دو حالت باعث ترس و نگرانی شدید درخصوص بیماری وبا یا از حیث زنده ماندن است.»
هماهنگ‌کننده سازمان ملل اخیرا اعلام کرده بود که محاصره کاهش یافته اما وضع همچنان ترسناک است، به‌طوری که حدود 8.4‌میلیون تن در معرض گرسنگی و قحطی هستند.

 


تعداد بازدید :  249