شماره ۱۲۹۴ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
گزارش مقام سازمان‌ ملل درباره قساوت ارتش میانمار علیه روهینگیایی‌ها

یک مقام ارشد سازمان ملل متحد در شورای امنیت از «قساوت‌های جنسی وحشتناک و دلهره‌آور» سربازان میانماری علیه زنان مسلمان روهینگیایی سخن گفت و تأکید کرد نهاد مذکور از این منطقه بازدید کرده و خواستار توقف حملات به غیرنظامیان شد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پرامیلا پتن، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور مقابله با خشونت جنسی در مناطق درگیر در جلسه شورای امنیت گفته‌های زنی را بازگو کرد که ۴۵ روز در دست سربازان میانماری اسیر بوده و مکررا مورد تجاوز قرار گرفته است.
او همچنین سخنان زن دیگری را بیان کرد که حین تجاوز جنسی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بینایی یک چشمش را از دست داده است. پرامیلا پتن گفت: «برخی شاهدان گزارش دادند پیش از آن‌که چندین سرباز میانماری تا زمان مرگ زنان و دختران را مورد تجاوز قرار دهند، آنها را به صخره یا درختی می‌بستند.»
این مقام افزود: «برخی از زنان از قساوت سربازان و غرق کردن نوزادان در چاه‌های روستاها سخن گفتند. چند زن به من گفتند که چگونه سربازان نوزادانشان را داخل آتش می‌انداختند و بعد آنها را روی زمین می‌کشیده و می‌بردند و مورد تجاوز گروهی قرار می‌دادند.»
او گفت: «تدوین یک قطعنامه شورای امنیت با درخواست توقف فوری خشونت‌ها علیه غیرنظامیان در ایالت راخین و انجام تدابیری برای محاکمه عاملان این جنایت‌ها پیام مهمی ارسال خواهد کرد.»


تعداد بازدید :  496