شماره ۱۲۹۴ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

آیت‌الله جنتی:
مصلحت نیست رئیس قوه‌قضائیه
 زیر سوال برود
شورای نگهبان|  آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان، در جمع کارکنان این شورا با اشاره به فعالیت‌هایی که در هفته وحدت صورت گرفته است، این اقدامات را مفید برشمرد و اظهار امیدواری کرد روزی فرا برسد که کمترین تفرقه‌ای در میان مسلمانان جهان وجود نداشته باشد. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که قوه‌قضائیه نهاد مرجع رسیدگی به تظلمات مردم است، اضافه کرد: هر حرکتی که باعث شود جایگاه دستگاه قضائی کشور و مسئولان آن تضعیف شود، در حقیقت به اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی خدشه وارد کرده است و باید از چنین اقداماتی خودداری شود. دبیر شورای نگهبان با اشاره به اصل ۱۵۷قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که اجتهاد، عدالت، آگاهی به امور قضائی و مدیر و مدبربودن را از ویژگی‌های رئیس قوه‌قضائیه برمی‌شمارد، اضافه کرد: وقتی فردی با چنین ویژگی‌های مهمی توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده است، آیا مصلحت است که کسی او را با صراحت زیر سوال ببرد و هتک حرمت کند؟ آیت‌الله جنتی افزود: البته من قصد ورود به این قضیه را ندارم و به‌عنوان نهی منکر این مطالب را بیان می‌کنم.

وزارت اطلاعات:
باند بزرگ جعل اسکناس در کرمانشاه متلاشی شد
ایسنا|  طی یک سلسله اقدامات اطلاعاتی یکی از بزرگترین شبکه‌ها و کارگاه‌های طراحی، چاپ و توزیع انواع اسکناس و چک پول‌های تقلبی در کشور توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمانشاه شناسایی و با هماهنگی قضائی متلاشی شد. در بازرسی از مخفیگاه و محل کارگاه این باند مقادیر قابل توجهی اسکناس، چک پول تقلبی، امکانات و تجهیزات بسیاری شامل انواع دستگاه‌های چاپ حرفه‌ای، ابزارآلات لازم برای طراحی، دستگاه‌های رایانه‌ای و نرم‌افزار و ده‌ها بسته کاغذ مخصوص که حکایت از اقدامات گسترده تخصصی و حرفه‌ای اعضای این شبکه دارد کشف و توقیف شد. حجم قابل توجهی از انواع اسکناس و چک پول‌های جعلی طی ماه‌های اخیر توسط اعضای این باند چاپ و به استان‌های همجوار و استان تهران منتقل شده و مورد استفاده باندهای جرایم سازمان یافته قرار گرفته است. بررسی مقدماتی از امکانات فنی برآوردها حکایت از آن دارد که باند مذکور طی حداقل یک‌سال گذشته ده‌ها ‌میلیارد ریال انواع اسکناس و چک پول تقلبی تولید و توزیع کرده‌اند. تعدادی از عوامل و اعضای این باند طی ماه‌های اخیر توسط این اداره کل شناسایی و دستگیر شدند و به دلیل پیچیدگی فعالیت اعضای اصلی باند، اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی کارگاه اصلی در دستور کار سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار گرفت و سرکرده اصلی باند در حین ارتکاب جرم و در محل کارگاه شناسایی و دستگیر شد.

علی لاریجانی:
پایبندی همه طرف‌ها به برجام
برای امنیت جهانی مفید است
ایرنا|  رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پایبندی همه طرف‌ها به برجام، هم برای امنیت جهانی و هم برای منطقه مفیدتر است. علی لاریجانی پس از ورود به گیلان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد واکنش ایران به تصمیم کنگره آمریکا در ارتباط با برجام اظهار کرد: روی این موضوع در هیأت نظارت بر اجرای برجام، فکر شده و سناریوهای مختلفی را بررسی کرده‌ایم البته برای این‌که آنها چه تصمیمی بگیرند، روش‌های مختلفی را احتمال داده‌ایم و راه‌حل‌هایی در نظر گرفته‌ایم. وی ادامه داد: باید ببینیم کدام مسیر را طی می‌کنند؛ آن‌جور که ما فکر می‌کنیم اگر همه طرف‌ها به برجام متعهد باشند، هم برای آینده امنیت جهانی مفیدتر است و هم برای منطقه البته اگر روش‌هایی دیگر هم انتخاب کنند، برای آن فکر شده است. رئیس مجلس شورای اسلامی هدف از سفر به گیلان را به دعوت نمایندگان این استان در خانه ملت برای بازدید از بخش‌های مختلف ازجمله پروژه‌های عمرانی عنوان و اضافه کرد: در این سفر اگر لازم باشد برای شتاب‌بخشی کارهای عمرانی استان، تصمیماتی گرفته می‌شود.

فرمانده کل ارتش:
زلزله غرب کشور موجب همبستگی
 و همدلی بیشتر مردم شد
تسنیم| فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به نامه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، از اقدامات وزیر و معاونت‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت قدردانی کرد. در متن پاسخ امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی آمده است: زلزله غرب کشور اگرچه موجب تأثر، غم و اندوه آحاد ملت شریف ایران و همچنین کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران شد، اما از منظری دیگر یادآور روح همبستگی و همدلی ایران سربلند اسلامی در همدردی و کمک به برادران و خواهران مصیبت دیده است. ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز متألم از درد و رنج مردم غیور و همراه با کاروان عظیم امدادرسانی، به انجام وظیفه ذاتی، انسانی و دینی خود پرداخته و خدای بزرگ را برای این توفیق خدمت‌رسانی شاکر است.


تعداد بازدید :  297