شماره ۱۲۹۴ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
ذره‌بين

لرزش‌های 6 ریشتری در کرمان
شهروند|  زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۶.۱ ریشتر مجداد حوالی هجدک کرمان را لرزاند.
 این زمین‌لرزه در نخستین ساعات بامدادی روز گذشته در ۲۸ کیلومتری هجدک رخ داد. این برای دومین روز پی در پی است که دو زلزله بالای 6 ریشتری این منطقه استان کرمان را می‌لرزاند.
ظهر روز سه‌شنبه هم زمین‌لرزه‌ای به بزرگای 6.2 ریشتر همین منطقه را لرزانده بود. همچنین طی دو روز گذشته 79 پس‌لرزه در این منطقه ثبت شده است. با وجود این درمجموع این دو زمین‌لرزه و پس‌لرزه‌های نسبتا بزرگ آن هیچ خسارت مالی در پی نداشته است و تنها تعدادی از شهروندان در این مناطق به دلیل ترس از زلزله در حین فرار دچار مصدومیت‌های جزیی و سرپایی شده‌اند.
در مجموع این لرزش‌های پی در پی تاکنون 29 نفر مصدوم شدند که بنا بر اعلام سرپرست اورژانس کشور حال عمومی همه آنها مساعد است. همچنین در بین مصدومان یک زن باردار هم وجود داشت که این زن هم به صورت سرپایی درمان شد. در همین حال سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی، سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان از مداوای سرپایی بیشتر مصدومان این حادثه خبر داد و در این‌باره گفت: «تعداد زیادی از مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند و در حال حاضر هفت نفر در بیمارستان باهنر و یک نفر در بیمارستان فاطمه الزهرا(س) کرمان بستری هستند.»
 او ادامه داد: «بر اساس مشاهدات انجام‌شده از منطقه هجدک کرمان به‌عنوان کانون اصلی زلزله، علاوه بر 140 چادری که روز سه‌شنبه برای زلزله‌زدگان برپا شده بود، 150 چادر دیگر و مقدار قابل توجهی نایلون نیز در بین ساکنان این مناطق توزیع شده است. همچنین یک مخزن پرتابل گاز نیز برای پر کردن سیلندرهای خالی در محل بخشداری هجدک نیز فعال شده است.»
بنا بر اعلام مسئولان هلال‌احمر هم بیشتر تکان‌ها در مناطق روستايی این منطقه بوده است که ساکنان آن به دلیل لرزش‌های شدید طی چند روز گذشته از خانه‌هایشان خارج شد‌ه‌اند و به همین دلیل هم نیروهای هلال‌احمر تاکنون 144 چادر برای اسکان اضطراری 720 نفر از ساکنان این منطقه برپا کرده است. همچنین بر اساس اعلام مسئولان اورژانس همه مصدومان سرپایی این زلزله پس از دریافت خدمات درمانی مرخص شده‌اند.

53 مصدوم
در تصادف اتوبوس و مینی‌بوس
باشگاه خبرنگاران|  بر اثر تصادف یک دستگاه مینی‌بوس با اتوبوس در شهر رفسنجان استان کرمان ۵۳نفر مصدوم شدند.
حال مصدومان مساعد است و مریض با حال وخیم و نگران‌کننده بین این افراد وجود ندارد. در این حادثه اتوبوس حامل اتباع پاکستان و مینی‌بوس حامل کارگران کارخانه خنامان بود.

انفجارخودروی تانکر حمل سوخت در روستا
شهروند|  بر اثر انفجار خودروی تانکر حمل سوخت در روستای رباط میل اراک یک‌نفر دچار سوختگی شد و بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد و 2 تن دیگر نیز مصدوم شدند.
کارگر جوشکار که در روستای رباط میل شهر اراک که برای جوشکاری به داخل خودروی تانکر حامل سوخت رفته بود، در هنگام کار دچار سوختگی شد و جان خود را از دست داد.
سرهنگ خلجی معاونت اجتماعی و پیشگیری فرمانده انتظامی استان مرکزی در توضیح این خبر گفت: در حدود ساعت 12:20 دقیقه روز چهارشنبه بر اثر انفجار تانکر ویژه حمل سوخت در روستای رباط میل شهرستان اراک، یک‌نفر کشته و ۲نفر مجروح شدند.
سرهنگ خلجی اضافه کرد: بنا بر این گزارش، علت این سانحه جوشکاری روی تانکر حمل سوخت و انفجار آن اعلام شده است. وی افزود: در این سانحه راننده خودرو فوت کرد و دونفر جوشکار مصدوم و به بیمارستان انتقال داده شدند.

عامل شهادت مامور پلیس اصفهان اعدام شد
سردسته اشرار باند قاچاق مسلحانه موادمخدر و عامل شهادت مامور پلیس درمیدان خوراسگان اصفهان به دار آویخته شد.
عبدالمجید حسن‌زهی شرور منطقه بلوچستان با سوابق متعدد کیفری به جرم سردستگی، اجیرکردن و حمل و مشارکت در قاچاق بیش از 509کیلوگرم تریاک که منجر به شهادت افسر خدوم نیروی انتظامی در فروردین پارسال شده بود، با حکم صادره از شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان اصفهان به اعدام در ملأعام محکوم شد. با تأیید حکم در دیوانعالی کشور و دستور معاون اول قوه‌قضائیه برای اجرای علنی مجازات نامبرده در محل سکونت پاسدار شهید اصغر قضاوی، صبح امروز حکم اعدام این شرور در میدان خوراسگان اصفهان اجرا شد.


تعداد بازدید :  624