شماره ۱۲۹۴ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
مصرف‌کنندگان از کدام عرضه‌کنندگان خودرو راضی‌ترند؟
نگین خودرو در صدر نارضایتی‌ها

وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش وضع رضایت‌مندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در بازه زمانی تابستان امسال را منتشر کرد. براساس این گزارش، در میان شرکت‌های خودروساز و واردکننده خودرو با سهم بازار بیش از یک درصد، شرکت جهان نوین آریا با کسب ۷۱۸ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز بیشترین رضایت‌مندی مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری در تابستان امسال را کسب کرده است.
پس از آن آرین موتور پویا با ۷۱۶ امتیاز در رتبه دوم و خودروسازی مدیران با ۷۰۷ امتیاز در رتبه سوم رضایت‌مندی مشتریان قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، شرکت‌های خودروسازی کارمانیا نیز با ۷۰۳ امتیاز در رتبه چهارم، ایرتویا با ۶۹۴ امتیاز در رتبه پنجم، پرشیا خودرو با ۶۸۶ امتیاز در رده ششم، ایران‌خودرو با ۶۷۵ امتیاز در رتبه هفتم، بهمن موتور با ۶۷۰ امتیاز در رتبه هشتم، سایپا با ۶۵۹ امتیاز در رتبه نهم، کرمان موتور با ۶۴۴ امتیاز در رتبه دهم، پارس‌خودرو با ۶۴۱ امتیاز در رتبه یازدهم و نگین‌خودرو با ۵۹۰ امتیاز در رتبه دوازدهم و آخر رضایت‌مندی مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری در تابستان امسال قرار گرفته‌اند.
اما در میان شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو با سهم بازار کمتر از یک‌درصد، آرین موتور تابان با ۷۳۶ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز در رتبه نخست قرار گرفته است. اطلس خودرو با ۶۸۸ امتیاز در رتبه دوم، گلرنگ موتور فامیلی با ۶۸۶ امتیاز در رتبه سوم و مدیا موتورز با ۶۵۶ امتیاز در رتبه چهارم و آخر رده‌بندی قرار گرفته‌اند.
طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در این تحقیق از ۸۸‌هزار و ۲۶۲ نفر از خریداران خودروهای داخلی و وارداتی صفر کیلومتر در تابستان امسال مصاحبه و نظرسنجی شده که حاصل آن گزارش مذکور است.
در نظرسنجی میزان رضایت‌مندی مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری شاخص‌هایی همچون «اطلاع‌رسانی و پاسخگویی»، «توجه به خواست مشتری»، «هزینه و زمان صرف‌شده» و «شرایط تحویل خودرو» مورد بررسی قرار گرفته است.


تعداد بازدید :  368