شماره ۱۲۹۴ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هلال کرمانشاه:
تا پایان شرایط سخت زلزله‌زدگان در کنارشان هستیم
فعالیت‌های فرهنگی در مناطق زلزله‌زده با استقبال همراه است

شهروند|حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌آبادی گفت: اعضای جمعیت هلال‌احمر همچون لحظات ابتدایی حادثه تا پایان شرایط سخت معیشتی و بازگشت به زندگی عادی زلزله‌زدگان در کنارشان خواهند بود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌آبادی با اشاره به وقوع زلزله در این استان افزود: در ساعات اولیه پس از وقوع زلزله جلسه ستاد حوادث در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات برگزار شد و بلافاصله تیم‌های ارزیاب و جست‌وجو و نجات در جهت ارایه خدمات امدادی بلافاصله به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند. مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در همین زمینه ادامه داد: تیم‌های امدادی این جمعیت با حضور در منطقه نسبت به آواربرداری و نجات مصدومان و انتقال به مراکز درمانی اقدامات لازم را انجام دادند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌آبادی با تأکید بر ماموریت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر گفت: از آن‌جا که پرداختن به مسائل روحی و روانی حادثه‌دیدگان نیز از اولویت‌های امدادرسانی است، تیم‌هایی از طلاب و روحانیون به همراه اکیپ‌های امدادی به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در همین زمینه ادامه داد: در روز نخست پس از زلزله با حضور در مناطق زلزله‌زده، از نزدیک برای مشکلات مردم حادثه‌دیده تصمیمات و اقدامات لازم صورت گرفت. وی گفت: روحانیون و طلاب از روزهای نخست در مناطق زلزله‌زده مستقر شدند و با برپایی خیمه‌های نماز در این مناطق، عمده فعالیت‌های خود را در زمینه‌های اجرای برنامه‌های فرهنگی و پاسخگویی سوالات فقهی متمرکز كردند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌آبادی در همین زمینه ادامه داد: این حضور برای حادثه‌دیدگان این زلزله بسیار آرامش‌بخش و دلگرم‌کننده بود و مورد استقبال قرار گرفت و تسکینی بر آلام آنان بود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با اشاره به سفر حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده بیان کرد: در این سفر نماینده رهبر فرزانه انقلاب پس از حضور در جمع مردم و شنیدن دغدغه‌هایشان، مشکلات موجود را بررسی و در جهت تسریع در رسیدگی به مشکلات آنان راهکارهای لازم را ارایه كردند. وی همچنین ادامه داد: حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در این سفر موجبات آرامش روحی مردم مصیبت‌دیده را فراهم کرد و موجب تسلی خاطر مردم مصیبت‌زده این حادثه شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌آبادی بازدید از حوزه‌های علمیه شهرستان‌های حادثه‌دیده را از دیگر اقدامات این حوزه بیان کرد و گفت: پس از بررسی‌های لازم و ارزیابی خسارات وارده بر این مکان‌ها، نسبت به برطرف‌کردن مشکلات اقدامات لازم صورت گرفت و از این فضاها در جهت تسریع روند خدمت‌رسانی بهره‌گیری شد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با اشاره به بازدیدهای مکرر از مناطق زلزله‌زده، افزود: با توجه به حجم عظیم خسارات وارده به 7 شهر و 1900 روستا در این استان، در طی روزها و هفته‌های اول تلاش شد تا از مناطق آسیب‌دیده بازدید شده و بررسی‌های لازم صورت بگیرد تا مشکلات مردم در سریع‌ترین زمان برطرف شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌آبادی در همین زمینه ادامه داد: همچنین در این بازدیدها که مسئولان استانی و شهرستانی، فرمانداران، ائمه جمعه و نمایندگان مراجع عظام حضور داشتند، از انبارهای امدادی جمعیت هلال‌احمر و سایر مجموعه‌های امدادی نیز بازدید و از تلاش‌های نیروهای امدادی تقدیر شد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با اشاره به برپایی 57 خیمه نماز در مناطق زلزله‌زده، گفت: حضور روحانیون در این مناطق و حتی در نقاطی که برادران اهل سنت حضور دارند با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد و حضور روحانیت در مناطق زلزله‌زده مختص فعالیت‌های فرهنگی نبوده و علاوه بر آن نسبت به انجام فعالیت‌های امدادی و عمرانی و ساخت‌وساز نيز مشارکت داشته و در حال امدادرسانی هستند تا تسکینی بر آلام مصیبت‌دیدگان باشند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌آبادی ایجاد برنامه‌های شاد برای کودکان مناطق زلزله‌زده را از دیگر برنامه‌های انجام‌شده عنوان کرد و گفت: عیادت از کودکان حادثه‌دیده و بستری در بیمارستان و همچنین برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح ازجمله اقدامات دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر استان کرمانشاه بود. مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در پایان با تأکید بر پیشتاز‌بودن جمعیت هلال‌احمر در ارایه خدمات امدادی، بیان کرد: از لحظات ابتدایی حادثه تاکنون فعالیت‌های بسیاری در جهت برطرف‌کردن مشکلات مردم شده است و این روند تا پایان بحران ادامه خواهد داشت.


تعداد بازدید :  178