شماره ۱۲۹۴ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
حضور تیم‌های «سحر» در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ادامه دارد
موج‌ امید
جوانان با حضور در بین مردم، آنها را به از سرگیری فعالیت‌ها تشویق می‌کنند

شهروند| تیم‌های «سحر» سازمان جوانان همچنان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه حضور دارند. مدام تیم‌های تازه‌نفس به سرپل ذهاب اضافه و حمایت‌های روانی انجام می‌شود. روز نخست فعالیت‌های تیم سحر جمعیت هلال‌احمر گلستان در روستاهای زلزله‌زده سرپل ذهاب کرمانشاه با موجی از امید و شادی نشاط برای کودکان همراه شد. اعضای تیم سحر جمعیت هلال‌احمر گلستان در روستاهای زلزله‌زده سرپل ذهاب با بازی‌های متنوع، شعرخوانی، نمایش عروسکی و کارگاه نقاشی فضایی مفرح و بانشاط را برای کودکان رقم زدند. اعضای روانشناس تیم سحر گلستان در روستاها و مدارس کارگاه‌های مشاوره مهارت‌های زندگی و تحصیلی را ویژه اهالی و کودکان روستاهای مرکزی سرپل ذهاب عملیاتی ساختند. نماینده سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با حضور در روستاها از نزدیک بر روند اجرای اقدامات نظارت داشت. تیم ‌سحر گلستان در کنار ارایه خدمات با طراحی بازی‌های متنوع هدایایی همچون لوازم‌التحریر و اسباب‌بازی را به کودکان اهدا کرد.
تیم «سحر» البرز ۲۰ روستای زلزله‌زده را تحت پوشش قرار داد
معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان البرز از تحت پوشش قراردادن ۲۰ روستاي زلزله‌زده توسط تیم سحر این استان خبر داد. مهناز قائم‌پناه با اشاره به این‌که تیم ۲۴ نفره سحر هلال‌احمر استان البرز طی سفر چهار روزه به ثلاث باباجانی بیش از ۲۰ روستا را تحت پوشش قرار داده است، اظهار کرد: تیم سحر در قالب دو تیم حمایت‌های روانی روزانه بیش از ۳۰۰ نفر را تحت پوشش حمایت‌های خود قرار دادند. معاونت امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان البرز در ادامه افزود: تیم سحر خدماتی از قبیل بازی‌درمانی کودکان، مشاوره کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، شعرخوانی، قصه‌خوانی، مسابقات ورزشی، آموزش‌های مربوط به فعالیت‌های اجتماعی در رابطه با شرایط خاص مانند زلزله، آموزش‌های بهداشتی و غیره را به زلزله‌زدگان ارایه دادند. وی دلجویی از آسیب‌دیدگان را یکی از مهمترین اقدامات انجام‌شده توسط تیم سحر استان البرز در مناطق زلزله‌زده اعلام کرد. قائم‌پناه با بیان این‌که پرداختن به قرآن و امور مذهبی موجب تقویت روحیه و صبوری زلزله‌زدگان می‌شود، خاطرنشان کرد: اعضای تیم سحر استان البرز در این سفر چهار روزه برای بهبود روحیه زلزله‌زدگان تلاش کردند.
حضور تیم «سحر» استان قم
در ۱۷ روستای سرپل ذهاب
تیم حمایت‌های روانی، اجتماعی و فرهنگی (سحر) معاونت امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم نیز با استقرار در مرز خسروی اقدام به ارایه خدمات متنوعی در حوزه حمایت‌های روانی مردم آسیب‌دیده در روستاهای منطقه سرپل ذهاب کرد. محمد مصباحی با بیان این‌که دو تیم سحر استان قم همزمان در روستاهای منطقه آسیب‌‌دیده سرپل ذهاب مشغول ارایه خدمات هستند، اظهار کرد: در دو روز گذشته، اعضای تیم‌های سحر با حضور در روستاهای سراب گرم، قیطک، تپه عظیمه، مشکنار، نوده، طایفه مصطفی، قلعه شیخ حسن، دارتوت، عثمان، سراب قلعه شاهین، آب باریک، زرین جو، زیلوبسطام، خاتون، قلخانچک شاه طوطیا و قلعه ذهاب اقدام به خدمت‌رسانی در حوزه‌های مختلف کردند. وی با اشاره به فعالیت‌های این تیم‌ها در گروه فرهنگی تصریح کرد: توزیع اسباب‌بازی، توزیع کتاب‌های کودکان و لوازم نقاشی، توزیع اقلام کمک‌آموزشی بین کودکان و نوجوانان، حمایت روانی از طریق بازی‌های هدفمند و فعالیت‌های فیزیکی، نقاشی کودکان و نقاشی روی صورت، نقاشی روی دیوار به استعداد ۱۷۳۴ نفر در این مناطق اجرایی شد.
ارايه برنامه‌های عادی زندگی
معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم افزود: در گروه اجتماعی با حضور اعضا در بین مردم مصیبت‌دیده و بررسی نیازهای آنان و تشویق مردم به از سرگیری فعالیت‌ها و ارایه برنامه‌های عادی زندگی، کمک به مردم جهت جابه‌جایی وسایل و... به ۱۳۹۶ نفر خدمات ارایه شد. مصباحی ادامه داد: در گروه آموزشی با آموزش امداد و کمک‌های اولیه، اهدای کیف امدادی (شامل اقلام مورد نیاز کمک‌های اولیه و...) تعداد ۲۶۴ نفر و ۱۰۰ خانوار تحت پوشش خدمات تیم سحر قرار گرفتند. وی بیان کرد: در گروه ورزشی اعضای تیم‌های سحر با برگزاری مسابقه طناب‌کشی، مسابقه‌های منچ و دوز، برگزاری مسابقه فوتبال و بازی‌های کودکان (گرگم به هوا، زنجیره، قطار زندگی و...) و اجرای مسابقه دارت و... به تعداد ۱۸۴۵ نفر ارایه خدمت کردند. معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم خاطرنشان کرد: همچنین در گروه حمایت روانی آموزش نکات حمایتی مورد نیاز برای خانواده آسیب‌دیده، کمک به بررسی و شناسایی گروه‌های در معرض آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌دیده، حمایت‌های روانی از معلولان و سالمندان به تعداد ۴۸۰ نفر صورت گرفت. مصباحی گفت: در گروه بهداشتی آموزش نکات بهداشتی (فردی و محیطی)، پاکسازی و جمع‌آوری زباله و...، ارایه کیسه زباله به خانوارهای آسیب‌دیده تعداد ۱۰۶ نفر و ۱۲۰ خانوار از دیگر خدمات انجام‌شده توسط تیم‌های سحر معاونت امور جوانان جمعیت هلال‌احمر قم در دو روز گذشته است.
برگزاری جلسه ویدیوکنفرانس بررسی فعالیت تیم‌های «سحر»
به گزارش «شهروند» ارتباط زنده تصویری از طریق ویديو‌کنفرانس رئیس و معاونین سازمان جوانان با معاونین و کارشناسان امور جوانان استان‌های سراسر کشور جهت هم‌اندیشی و بررسی فعالیت‌ها و همچنین نحوه ادامه کار تیم‌های سحر سازمان جوانان در مناطق آسیب‌دیده از زلزله استان کرمانشاه برگزار شد. در این جلسه رئیس سازمان جوانان با تشکر از همکاری استان‌ها در اعزام تیم‌های سحر به روستاها و شهرهای آسیب‌دیده از حضور داوطلبانه جوانان هلال‌احمر در این حرکت خداپسندانه تقدیر کرد. در ادامه این جلسه استان‌های حاضر در این ارتباط، گزارشی از فعالیت‌های تیم‌های سحر استان خود در مناطق آسیب‌دیده از زلزله کرمانشاه ارایه دادند و سپس نظرات و پیشنهاداتی درخصوص ارتقاي فعالیت‌ها و ارایه خدمات بیشتر به خانواده‌ها به‌خصوص کودکان و زنان ارایه شد.


تعداد بازدید :  546