شماره ۱۲۸۸ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ آذر
صفحه را ببند
بازیکنانتان را یک روز بعد از بازی به من بدهید!
فشار کی‌روش به باشگاه‌ها

شهروند|  بعد از این‌که در چند روز اخیر و بعد از قرعه‌کشی جام‌جهانی شاهد مصاحبه‌های تند کی‌روش علیه فدراسیون فوتبال ایران بودیم، روز گذشته سرمربی پرتغالی با رئیس فدراسیون دور یک میز نشست و به نظر می‌رسد دو طرف به تفاهماتی هم دست پیدا کردند.
برنامه تیم‌ملی قبل از جام‌جهانی
کارلوس کی‌روش بعد از جلسه 3 ساعته با مهدی تاج در نشست خبری مقابل خبرنگاران نشست و از برنامه‌های خود برای تیم‌ملی تا شروع جام‌جهانی پرده‌برداری کرد: «در اردیبهشت‌ سال آینده که تاریخ‌های خارج از روزهای فیفا است و امکان این را داریم تا تنها از کشورهای همسایه مثل ازبکستان، سوریه و لبنان برای بازی دوستانه دعوت کنیم. سپس سه بازی نهایی دوستانه قبل از جام‌جهانی خواهیم داشت. باید سعی کنیم با تیم‌هایی دیدار کنیم که سبک و سیاق تیم‌های آفریقایی داشته باشند زیرا با مراکش همگروه هستیم. تیم‌هایی مانند مصر، تونس و الجزایر تیم‌های مدنظر ما هستند.»
درخواست مرد پرتغالی از باشگاه‌ها
کارلوس کی‌روش با اعلام برنامه خودش، بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در اردیبهشت‌ماه را مشکل اصلی دانست که بازیکنان 4 تیم آسیایی نمی‌توانند در اختیار تیم‌ملی باشند. او همچنین با رونمایی از طرح خود از باشگاه‌ها درخواست کمک کرد: «باید برای بازیکنان داخلی یک برنامه خاص تدوین کنیم زیرا آنها سطح مناسب برای حضور در جام‌جهانی را ندارند. تنها یک راه‌حل خواهیم داشت و آن این است که از باشگاه‌ها و مربیان آنها تقاضای کمک کنیم و آن هم این‌که بعد از هر بازی لیگ، یک روز یا یک روز و نیم بازیکنان تیم‌ملی را در اختیار تیم‌ملی قرار دهند تا با آنها کار کنیم. امیدوار خواهم بود که مربیان لیگ به من و تجربه 36ساله‌ام اعتماد کنند.»
رویارویی احتمالی با کرواسی و ایتالیا
سرمربی تیم‌ملی در پایان این نشست به گروه دشواری که ایران در آن قرار گرفته، اشاره کرده و می‌گوید: «رومانی، بلغارستان، کرواسی، بوسنی و حتی ایتالیا سبک بازی‌هایشان شبیه پرتغال و اسپانیا است. اما جام‌جهانی برای ما با بازی با مراکش آغاز می‌شود و بازی با مراکش برای ما حکم فینال جام‌جهانی را دارد و این بازی فینال ماست. باید تأکید کنیم که بزرگترین چالش تاریخ فوتبال ایران در راه است. اگر مقایسه کنیم با جام‌های جهانی گذشته، تشبیه می‌کنم آن گروه‌ها یک کیک بود. هدف ما صعود به دور دوم است و اگر از برنامه من حمایت شود، شانس داریم به هدفمان برسیم.»


تعداد بازدید :  454