شماره ۱۲۸۸ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ آذر
صفحه را ببند
اصغر فرهادی از زنان ایران می‌گوید

شهروند|  با پایان فیلمبرداری همه می‌دانند حالا همه منتظرند ببینند دستپخت جدید اصغر فرهادی چه مزه‌ای از آب درآمده است. شاید به این دلیل هم باشد که این روزها کوچکترین نقل‌قول‌های این کارگردان تحسین‌شده بازتابی بی‌نهایت پیدا می‌کند. ازجمله سخنانی که خبرگزاری افه با عنوان موضع‌گیری فرهادی درباره وضع زنان در ایران منتشر کرده است. خبرگزاری افه عنوان می‌کند که فرهادی در نشستی در مادرید گفت: فیلمی که در آن فقط کارگردان دیده شود، کارکرد ندارد، بلکه کارگردان باید در اثر خود نامریی باشد. هر اندازه حضور کارگردان کمتر باشد، فضای بیشتری برای بیننده وجود دارد. درباره خاویر باردم هم گفت که او متعلق به نژاد بازیگرانی است که باید به آنچه اجرا می‌کند، معتقد باشد. باردم، بازیگری است که مجبور شدم با او بیشترین صحبت را حتی تا آخرین پلان فیلم داشته باشم.
فرهادی افزود: کارگردانی به معنی‌ دانستن بیشتر از دیگران نیست، من باید حرف دیگران را نیز گوش کنم. اگر فقط یک متن را اجرا کنیم، خسته‌کننده است.
این کارگردان ایرانی درباره وضع زنان گفت: روی زنان فشارهای بسیاری از نحوه لباس‌پوشیدن گرفته تا حقوق اجتماعی وجود دارد، اما به‌رغم همه آنها، نتایج ویژه‌ای کسب شده‌ا‌ند. در ایران زنان به نسبت مردان فعال‌تر هستند. ما عکاسان و کارگردانان زن بسیار خوب‌ و بیشتر از دیگر کشورها داریم.


تعداد بازدید :  458