شماره ۱۲۸۸ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ آذر
صفحه را ببند
سهراب مرادی با کسب 3 مدال طلا و رکوردشکنی شاهکار کرد
وقتی همه خواب بودند...

شهروند| سهراب مرادی با امید زیادی وارد مسابقات جهانی وزنه‌برداری شد و اوضاع همان‌طور که خودش می‌خواست، پیش رفت تا با 3 مدال با ارزش طلا و 2 رکوردشکنی در دوضرب و مجموع به کارش پایان بدهد. حالا سهراب در 29سالگی به آرزوهای بزرگتر و ادامه افتخارآفرینی‌اش فکر می‌کند.
هت‌تریک طلایی و دبل رکوردشکنی
شاید در روزهای وسط هفته دیدن مسابقه وزنه‌برداری تا اولین ساعات صبح خیلی منطقی به نظر نیاید اما اگر کسی به توانایی سهراب مرادی اطمینان داشت، قطعا دیدن شاهکار سحرگاهی او را از دست نمی‌داد. این وزنه‌بردار 29ساله اصفهانی بعد از چند‌ سال محرومیت در المپیک 2016 با قدرت به روی تخته بازگشت و طلا گرفت. سهراب با این‌که هیچ مدال جهانی در کارنامه‌اش نداشت اما رکوردهای خارق‌العاده او در ماه‌های اخیر همه را تحت‌تأثیر قرار داده بود. در حرکت یکضرب وزنه‌بردار ازبکستانی پا به پای مرادی پیش رفت اما درنهایت این سهراب بود که با 184کیلوگرم طلای این حرکت را به دست آورد. سپس وقتی کار تمامی وزنه‌برداران به اتمام رسید، نوبت به سهراب مرادی رسید تا کار خود را در حرکت دوضرب آغاز کند. این وزنه‌بردار قدرتمند با 220کیلوگرم کسب 3 مدال طلای خود را قطعی کرد و در حرکت دوم خودش به سراغ رکورد جهان رفت. سهراب به شکل شگفت‌انگیزی 233کیلوگرم را بالای سر برد تا بعد از 17‌سال رکورد دوضرب دسته 94کیلوگرم را جابه‌جا کند و رکورد مجموع این دسته که از آن خودش بود را 4کیلوگرم ارتقا داد.
نمره قبولی به جوان آبادانی
ایوب موسوی هم جزو نفراتی بود که اولین تجربه جهانی خود را پشت‌سر می‌گذاشت. او در کنار سهراب مرادی باتجربه روی تخته وزنه‌برداری آمریکا در دسته 94کیلوگرم رفت. این پسر آبادانی در تمرینات آماده نشان داده بود اما با انداختن وزنه 166کیلوگرمی در حرکت اول یکضرب برای خودش، کادرفنی و مردم نگرانی ایجاد کرد. هرچقدر مسابقه جلوتر می‌رفت، موسوی بهتر از قبل نشان می‌داد. او در یکضرب با 171کیلوگرم پنجم شد اما اوج کار این جوان در دوضرب بود که 208 و سپس 214کیلوگرم توانست مدال برنز این حرکت و مجموع را مال خود کند. بدون ‌شک ایوب موسوی در اولین تجربه جهانی نمره قبولی گرفت.

 


تعداد بازدید :  768