شماره ۱۲۷۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان
صفحه را ببند
تاخیر در صدور ویزای آمریکا باعث نگرانی وزنه‌برداران شده است
استرس در اردوی پولاد مردان

شهروند|  زنگ آغاز مسابقات جهانی وزنه‌برداری در ‌سال 2017 تا کمتر از 2 هفته دیگر در آناهیم آمریکا به صدا درمی‌آید اما ملی‌پوشان ایران هنوز از حضور خود در این رقابت‌ها مطمئن نیستند.
بلاتکلیفی محض
بیش از 40روز قبل اعضای تیم‌ملی وزنه‌برداری راهی دوبی شدند تا با حضور در سفارت آمریکا برای صدور روادید این کشور جهت حضور در رقابت‌های جهانی اقدام کنند. بعد از مصاحبه صورت‌گرفته و بازگشت به ایران، مسئولان فدراسیون اعلام کردند مرحله اولیه برای اکثر وزنه‌برداران به جز 2نفر انجام شده است. ایوب موسوی هم که یکی از آن 2وزنه‌بردار بود، یک هفته بعد با نوبت‌دهی دوباره راهی سفارت آمریکا شد تا مشکلش حل شود. با این‌که به اعضای کاروان وزنه‌برداری ایران اعلام شده بود تا 3هفته بعد جواب درخواست آنها داده می‌شود، بعد از گذشت 40روز هنوز هیچ پاسخی دریافت نشده است. این موضوع روی ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران هم تأثیر گذاشته و آنها استرس زیادی بابت احتمال عدم صدور ویزای خود دارند.
درخواست کمک از کمیته و وزارت
فدراسیون وزنه‌برداری با نزدیک‌شدن به تاریخ مسابقات جهانی از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم کمک خواسته تا با مکاتبات بین‌المللی درخواست تسریع در روند صدور ویزای وزنه‌برداران ایرانی را ارایه کنند. تا به‌حال مسئولان کمیته برگزاری مسابقات، فدراسیون جهانی، فدراسیون آمریکا و سفارت آمریکا جواب مشخصی به درخواست کمک فدراسیون وزنه‌برداری ایران نداده‌اند. البته به گفته رئیس فدراسیون کشورمان، حتی کمیته ملی المپیک آمریکا هم پاسخ نامه همتای ایرانی را نداده و این مسأله نگرانی‌ها را افزایش داده است.
مرادی: این کارشکنی‌ها پذیرفتنی نیست
ماه‌هاست که اردوی تیم‌ملی وزنه‌برداری با هدف حضور موفق در مسابقات جهانی تشکیل شده و غیبت 10 کشور یک فرصت بزرگ را برای ایران پدید آورده تا برای اولین‌بار روی سکوی قهرمانی جهان قرار بگیرد. با این حال، کارشکنی آمریکایی‌ها فعلا همه چیز را زیر سوال برده است. علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «هر کاری از دستمان برآمده، انجام دادیم. آمریکایی‌ها نباید پروتکل جهانی و تعهدی که به کشورهای شرکت‌کننده دارند را نادیده بگیرند. ما حتی بلیت همه اعضای تیم را تهیه کردیم و منتظر پاسخ روشن سفارت آمریکا هستیم. این تأخیر در صدور ویزا پذیرفتنی نیست و در دنیای ورزش که بارها گفته شده باید جدا از سیاست باشد، جای تعجب دارد.»

 


تعداد بازدید :  338