شماره ۱۲۷۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان
صفحه را ببند
ساکت: آدیداس نگران حق کپی‌رایت در ایران است
سرنوشت مبهم یوزپلنگ تیم‌ملی

شهروند| رونمایی از لباس تیم‌های ملی مختلف برای جام‌جهانی که با آدیداس به توافق رسیده‌اند، فوتبالدوستان ایرانی را به این فکر فرو برده که چرا طرح لباس‌های تیم‌ملی ایران به مخاطبان ارایه نمی‌شود. کشورهایی مانند اسپانیا، آلمان، ژاپن، کلمبیا و... از حالا مشخص است در جام‌جهانی 2018 چه لباس‌هایی بر تن می‌کنند و در این شرایط خیلی‌ها منتظر رونمایی از پیراهن تیم‌ملی ایران هستند.
شایعه اختلاف با آدیداس
در شرایطی که تیم ایران بعد از روسیه میزبان و برزیل سومین تیم راه‌یافته به جام‌جهانی بود، این‌که چرا تا به‌حال طرح لباس یوزهای ایرانی مشخص نشده، عجیب به ‌نظر می‌رسد. حتی شایعاتی درباره اختلاف میان فدراسیون فوتبال با شرکت آدیداس برای تولید البسه به گوش می‌رسید و گفته می‌شد این شرکت حاضر نیست لباس‌های ایران را در جام‌جهانی بدهد. با این وجود مسئولان فدراسیون همه این مسائل را رد و اعلام می‌کنند به ‌زودی مراسم رونمایی از لباس تیم‌ملی در جام‌جهانی برگزار خواهد شد.
واکنش دبیرکل فدراسیون
محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی دراین‌باره گفته است: «از‌ سال گذشته تفاهمنامه‌ای با شرکت آدیداس منعقد شده بود که پس از مذاکرات رئیس فدراسیون در آلمان با این شرکت، این تفاهمنامه رسما به بخش خاورمیانه ارجاع داده و درنهایت امضا شد. در این مدت، لباس تیم‌ملی توسط شرکت آدیداس تأمین شد و قرار است در تاریخ 10بهمن‌ماه لباس تیم‌ملی در جام‌جهانی به فیفا ارایه شود. در ماه مارس (10اسفند تا 10 فروردین 97)، طبق برنامه‌ریزی اعلام‌شده آدیداس از لباس تیم‌ملی و همچنین کشورهای تونس و مصر رونمایی می‌کند. قرارداد نهایی و یک‌ساله هم در ماه جاری مجددا با آدیداس
 امضا می‌شود.»
یوزپلنگ چه می‌شود؟
مدیر تیم‌های ملی فوتبال همچنین از آماده‌بودن طرح پیراهن تیم‌ملی حرف زده و اعلام کرده، برای جلوگیری از کپی‌رایت و محرمانه‌بودن آن، منتشر نشده است. در این خصوص موضوع اصلی وجود طرح یوزپلنگ ایرانی روی لباس‌ها است. فیفا که همیشه با کشورهای تحت حمایت خود مشکلاتی برای زدن طرح غیرفوتبالی روی پیراهن داشته؛ اما همواره با ایران درباره طرح یوزپلنگ همکاری شده است. ساکت در صحبت‌های خود حرفی درباره یوزپلنگ ایرانی روی پیراهن ایران در جام‌جهانی نزده؛ اما بعید است فیفا مشکلی با طرح قبلی داشته باشد و احتمالا در جام‌جهانی روسیه نیز این طرح وجود داشته باشد.

 


تعداد بازدید :  222