شماره ۱۲۷۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان
صفحه را ببند
خبر

پزشکیان: با حصر، مشکل وحدت حل نمی‌شود
ایسنا|  مسعود پزشکیان نایب‌رئیس مجلس دیروز در نطق میان دستور خود وقتی صحبت از عدالت و وحدت شد، گریزی به محدودیت‌های ایجاد شده برای رئیس دولت اصلاحات زد و از نبود عدالت برای قومیت‌ها گله کرد و گفت: با حصر، گرفتن، بستن و هر روز بر طبل اختلاف کوبیدن مشکل وحدت حل نخواهد شد.
او در بخش ديگری از صحبت‌هايش به موضوع وحدت پرداخت و با صراحت خاص خود گفت: الان بيش از هر موقع، كشور به وحدت نياز دارد، بيش از هر زمان نياز است دست به دست هم بدهيم و روي پاي خود بايستيم. بپذيريم در مملكت مشكل وحدت داريم. وحدت بين مسلمان‌ها از سال‌ها نماز و روزه، مهم‌تر است. در كشور وحدت داريم؟ راحت اجازه بيرون آمدن از خانه و حرف‌زدن به رئيس‌جمهوری اسبق مملكت نمي‌دهيم. ما عقده‌هاي ناگشوده داريم! بايد اين عقده را باز كرد، وگرنه مشكل
حل نمي‌شود.
پزشكيان با اشاره به مشكلات خاورميانه اظهار كرد: نگاه كنيد! در خاورميانه فقط مسلمانان با هم دعوا
مي كنند، درحالي كه حضرت علي(ع) مي‌فرمودند، شما بايد به هم وصل شويد، مبادا با هم
 قطع رابطه كنيد.
او در بخش پاياني صحبت‌هايش تأكيد كرد: راحت پشت تريبون، بزرگان را تخريب مي‌كنيم و هر روز داد مي‌زنيم كه فتنه است! با حصر، گرفتن، بستن و هر روز بر طبل اختلاف كوبيدن مشكل حل نخواهد شد. براي حل مشكل بايد لاجرم دست به دست هم دهيم.اين صحبت‌هاي پزشكيان با واكنش حسينعلي حاجي‌دليگاني همراه شد. او بدون نام‌بردن از پزشكيان در بخشي از نطق ميان دستورش گفت: امام حسين گفتند اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد، ! ما با كساني كه سران فتنه بودند و فتنه‌گران را به خيابان كشاندند و تاكنون هم توبه نكرده‌اند، نمي‌توانيم وحدت كنيم.

حاشیه‌های دنباله‌دار وزیر کار در مجلس
خبرآنلاين| دیروز علي ربيعي وزير كار به منظور پاسخ به سوال محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان درباره «میزان شفافیت‌های مالی شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه» در جلسه علني حاضر شد. هر چند اين سوال در نهايت با قانع‌شدن نمايندگان همراه شد، اما اين سوال نيز همچون سوال قبلي مجلس از ربيعي توأم با حواشی‎ای بود.
پورابراهيمي در بخشي از صحبت‌هايش به شكايت وزير كار از خودش اشاره كرد و گفت: امروز به من خبر دادند كه وزارت تعاون عليه من بابت سوال‌هايم از وزير كار شكايت كرده است. بعد بررسي كردم كه ما چه كرده‌ايم كه آقاي وزير از من شكايت كرده است.
زماني كه فرصت دوباره به نماينده سوال‌كننده داده شد، او گفت: امروز جاي شاكي و متهم عوض شده، اين از عجایب نظام اجرايي كشور است! من سوال مي‌پرسم ولي وزير مي‌رود شكايت مي‌كند!
پس از تمام‌شدن توضيحات پورابراهيمي، علي مطهري گفت: البته آقاي ربيعي يادداشتي دادند و گفتند كه شكايتشان بابت سوال‌های نمایندگان نبوده و بابت موضوع ديگري است. ما نمي‌خواهيم موضوع را باز كنيم.
اما نماينده سوال‌كننده با اين توضيحات مطهري چندان موافق نبود و با صراحت گفت: شكايت وزیر دقيقا در مورد سوال‌هاي من است. من افتخار مي كنم كه به قوه‌قضائيه بروم، اصلا پخش زنده از دادگاهم بگذارند! من از توضيحات ایشان در پاسخ به سوالم قانع نشدم و می‌خواهم سوال را به رأي بگذاريد. البته نمايندگان چندان با پورابراهيمي همراه نشدند و با رأي خود اعلام كردند كه از توضيح‌هاي وزير كار قانع شده‌اند.

جانشین احتمالی سپنتا نیکنام: افراطیون به من پیشنهاد داده بودند از نیکنام شکایت کنم
اعتمادآنلاین| سعیده غالبی، نفر دوازدهم انتخابات شورای شهر یزد و فعال سیاسی اصلاح‌طلب با «مضحک و خنده‌دار» خواندن شایعه حضورش در پشت پرده شکایت از سپنتا نیکنام، می‌گوید بعد از انتخابات عده‌ای از طریق پیامک به او پیشنهاد دادند از عضو زرتشتی شورای شهر یزد شکایت کند چون به عقیده آنان حضور این شخص در شورا شرعی نبوده است.  او ادامه داد: 10 یا 15 روز بعد از انتخابات برخی از کسانی که با افراطیون در تماسند به من پیشنهاد دادند از سپنتا نیکنام شکایت کنم. حتی یکی از دوستان اصولگرا با من تماس گرفت و گفت ما می‌خواهیم دسته جمعی شکایت کنیم و درخواست ابطال انتخابات را بدهیم و از من خواست چون
 ذی نفع هستم با آنان همراه شوم که من رد کردم.
غالبی گفت: این شایعه که من عامل تحریک‌کننده برای شکایت از سپنتا نیکنام بوده ام کار همان جناح افراطی است که برای حذف آقای نیکنام هم فشار می‌آورند. اینها از این طرف هم به دنبال تخریب اصلاح‌طلبان هستند. چون نفر 13، 14 و 15 انتخابات شورا که بعد از من هستند همگی اصولگرایند و می‌خواهند فشار روانی وارد کنند که اگر درنهایت تلاش‌ها برای حضور آقای نیکنام در شورای شهر موثر نشد نفر بعدی که من هستم در اثر این فشارها کناره‌گیری کنم و نماینده اصولگرای خود را وارد شورا کنند. البته خوشبختانه تلاش‌هایی که تاکنون برای حضور آقای نیکنام شده به نظر می‌رسد به نتیجه برسد و نباید به این مسائل دامن زد.


تعداد بازدید :  246