شماره ۱۲۷۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان
صفحه را ببند
ویترین خانواده

ارسال آب‌معدنی و کنسرو ماهی برای مناطق زلزله‌زده

ایسنا| از سوی اتاق اصناف کشور هماهنگی‌هایی انجام شده تا مقادیری آب‌معدنی و کنسرو ماهی دیروز از تهران به استان‌های زلزله‌زده ارسال شود. مجتبی صفایی گفت: متاسفانه عمق فاجعه بیش از حد تصور است و بخش‌هایی از استان‌ کرمانشاه ازجمله سرپل ذهاب آسیب جدی دیده و بسیاری از واحدهای مسکونی و صنفی آنها زیر آوار مانده‌اند. بر همین اساس دسترسی به مواداولیه در این بخش‌ها سخت شده است.
سخنگوی اتاق اصناف با تأکید بر این‌که در حال حاضر امدادرسانی به شهرهای آسیب‌دیده از مهمترین اولویت‌ها است، گفت: با توجه به عمق زلزله، حتی آب شهرستان‌های اطراف هم گل‌آلود شده و اکنون اولویت اول ما ارسال کمک‌های فوری به این منطقه است.
او با تأکید بر این‌که در حال حاضر ارسال مواداولیه ازجمله مهمترین اولویت‌ها در کمک به شهرهای زلزله‌زده محسوب می‌شود، گفت: استان‌های همجوار ازجمله همدان برای ارسال کمک‌های خود اعلام آمادگی کرده‌اند و استان‌های اصفهان نیز ۵۰۰۰ تخته پتو برای افراد حادثه‌دیده ارسال کرده است که امیدواریم هر چه زودتر این کمک‌ها به دست مردم برسد.

آب کرمانشاه کدر شده است

ایلنا| کیاست امیریان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه درباره وضع تأمین آب استان کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر در محدوده حادثه 4 شهر و تعدادی از روستاهای استان به دلیل این‌که به تأسیسات آبی آسیب وارد شده کدري و گل‌آلودگی آب را داریم.
او افزد: چشمه سرآب گرم سرپل، گیلانغرب و هرسین تأمین‌کننده آب شرب سرپل ذهاب، قصر شیرین، هرسین و گیلانغرب هستند که به دلیل کدورت بالا تأمین آب دچار مشکل شده اما همکاران آب و فاضلاب در حال سرویس تأسیسات هستند و باید منتظر شویم که کدورت کاهش پیدا کرده و آب شفاف شده و قابلیت انتقال به شبکه را داشته باشد.

تأمین نقدینگی مناطق زلزله‌زده

ایبنا| دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های دولتی استان کرمانشاه تأکید کرد که هیچ‌گونه نگرانی بابت تأمین نقدینگی در شعب استان کرمانشاه و شهرستان‌های این استان وجود ندارد. بهزاد جلیلیان درباره آخرین وضع فعالیت شعب بانک‌ها در استان کرمانشاه و خدمات‌رسانی به مردم گفت: با توجه به این‌که پیشتر و برای تأمین نقدینگی زائران پیاده‌روی اربعین حسینی، تمهیدات لازم از سوی بانک‌ها انجام شده بود، مشکلی از بابت تأمین نقدینگی وجود ندارد و نقدینگی لازم موجود است.
او درباره فعالیت‌نداشتن شعب بانک‌ها در شهرستان سرپل ذهاب گفت: متاسفانه بر اثر زلزله یکشنبه شب گذشته، برق در این شهرستان قطع است و به‌ طور عملی امکان خدمات‌رسانی شعب وجود ندارد. دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های دولتی استان کرمانشاه ادامه داد: خودپردازهای موجود در سرپل ذهاب تا صبح فعال بوده‌اند ولی از آن‌جا که با قطعی برق، باتری آنها نیز خالی شده امکان خدمات‌رسانی بیشتر را نداشتند. جلیلیان خاطرنشان کرد: از ابتدای صبح کامیون‌های خودپرداز بانک‌های ملی و صادرات ایران برای ارایه خدمات به‌سرعت عازم شهرستان سرپل ذهاب شده‌اند.


تعداد بازدید :  251