شماره ۱۲۴۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
میز خبر

قدردانی  رئیس دستگاه قضا از موضع‌گیری قاطع رئیس‌جمهوری در قبال اظهارات ترامپ
میزان|  آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضائی با تأکید بر لزوم هوشیاری هرچه بیشتر در برابر سیاست‌های خصمانه آمریکا، سخنان رئیس‌جمهوری کشورمان درواکنش به اظهارات ترامپ را شجاعانه، قاطعانه و بهنگام توصیف کرد و با تقدیر از رئیس‌جمهوری بابت این موضع‌گیری گفت: ما نیز از چنین جهت‌گیری‌هایی در مقابل آمریکا حمایت می‌کنیم و رئیس‌جمهوری محترم نیز مطمئن باشند تا زمانی که چنین واکنش‌های شجاعانه و قاطعانه‌ای وجود دارد مردم حمایت خواهند کرد و تحت رهبری‌های روشنگرانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، توطئه‌های دشمن را ناکام خواهند گذاشت.رئیس قوه قضائیه با اخطار به برخی افراد و رسانه‌ها بابت انتشار تحلیل‌های همسو با دشمن خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی تحلیل‌ها شبیه تحلیل‌های دشمن است و این بسیار تأسف‌آور است که ما بین خودمان نیز سخنانی نظیر سخنان دشمن بر زبان بیاوریم. امروز مردم نیاز به انسجام هرچه بیشتر و شناخت صحیح از دشمن دارند بنابراین نباید دشمن را بزک کرد. بی تردید جمهوری اسلامی در مسأله برجام به‌طور کامل حسن‌نیت خود را نشان داد و به اندازه کافی هم کوتاه آمد تا یک کار منسجم صورت گیرد و توافق حاصل شود. واضح است که تمام خواسته‌های ما نیز در برجام محقق نشده است اما به‌هرحال در ترازوی برجامی به این نقطه رسیدند که به این میزان از خواسته‌ها اکتفا شود. حال برخی سخنان مبنی بر لزوم اقدامات فراتر و کوتاه آمدن در مقابل سلطه‌گران به هیچ‌وجه پذیرفته نیست.

روایت فرمانده کل سپاه از نقش یک سردار ایرانی در سوریه
مهر|  سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همزمان با ایام دومین سالگرد شهادت سردار شهید حسین همدانی با حضور در منزل این سردار والامقام سپاه اسلام با خانواده وی دیدار و گفت‌وگو کرد.فرمانده کل سپاه  در تبیین نقش و حضور شهید همدانی در سوریه و کمک به جبهه مقاومت و تأثیر شخصیت آن شهید عزیز بر رزمندگان مقاومت گفت: جاذبه‌های شخصیتی و ویژگی‌های برجسته اخلاقی سردار همدانی باعث شده بود کلام وی در میان شیعیان و اهل سنت سوریه نافذ و تأثیرگذار باشد.

لاریجانی: اگر برجام برایمان صرفا هزینه باشد، تجدیدنظر می‌کنیم
خانه ملت|  علی لاریجانی در ادامه دیدارهای خود در حاشیه یکصد و سی و هفتمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس در روسیه در ملاقات با لاسینا زِربو دبیر اجرایی سازمان پیمان منع آزمایش هسته‌ای(CTBT)، اظهار داشت: ما هم عضو آژانس هستیم و هم در برجام تعهداتی را پذیرفته‌ایم، در موضوع برجام هم هزینه‌های بالایی را متحمل شده‌ایم، اگر قرار باشد با رفتار نادرست ترامپ بهره‌ای از برجام نبریم و صرفا هزینه بپردازیم حتما در این موضوع تجدیدنظر خواهیم کرد.او گفت: فتوای مقام معظم رهبری صرفا در حرام دانستن کاربرد سلاح هسته‌ای نیست بلکه ایشان کاربرد سلاح‌های کشتار جمعی، بیولوژیکی و شیمیایی را حرام می‌دانند. ما عضو سازمان بین‌المللی انرژی اتمی هستیم که تاکنون 8 بار پایبندی ما را تأیید کرده است اما ترامپ ادعا دارد که ایران به توافق پایبند نیست و کنگره باید تصمیم بگیرد، اگر قرار است ترامپ نظر بدهد پس سازمان انرژی اتمی چه مسئولیتی دارد.

ماجرای حمله نماینده زن مجلس به معاون استاندار
برنا|  «سیدجواد حسینی» معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ضمن شرح ماجرای جدال با نماینده نیشابور گفت: با توجه به وضع کشور و استان خراسان رضوی بیش از هر زمان دیگری به همگرایی و انسجام نیاز داریم.«سیدجواد حسینی» معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در شرح ماجرای دو روز گذشته و برخورد «هاجر چنارانی» نماینده نیشابور با این مقام دولتی گفت: من هیچ شکایتی از خانم چنارانی ندارم.معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: بنده به‌عنوان معاون استانداری در یک ماه قبل به نیشابور رفتم و در شورای اداری پارلمان مشورت زنان حضور داشتم. قبل از حضور در نیشابور در منطقه «داورزن» بودم. این منطقه غربی‌ترین نقطه خراسان است. آن زمان من در سخنرانی سهوا گفتم «خراسان‌غربی» و به هیچ عنوان از اصطلاح «استان خراسان‌غربی» استفاده نکردم. در آخر برنامه خبرنگاری به من گفت که در سخنرانی خودم از «استان خراسان‌غربی» استفاده کرده‌ام. من همان جا تکذیب و اعلام کردم به هیچ‌عنوان این اصطلاح را به کار نبرده‌ام و منظورم غربی‌ترین نقطه خراسان بوده است. جالب است که در آن جلسه خانم چنارانی اصلا حضور نداشتند.او با اشاره به این‌که در همایش «سلامت، زنان و خانواده» حضور پیدا کردم و قرار بود در رابطه با آسیب «کودک همسری» صحبت کنم» ادامه داد: در جلسه نشسته بودم که با سروصدای زیاد از در ورودی سالن متوجه این نماینده مجلس شدم. خانم چنارانی با سرعت زیاد به سمت من می‌آمد و متاسفانه باقی قضایا را بر مبنای آن‌چنانکه در فضای مجازی منتشر شد در جریان هستید.


تعداد بازدید :  217