شماره ۱۲۴۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
خبر

با حکم رئیس‌جمهوری: وزرای فرهنگ و آموزش و پرورش عضو هیأت‌امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران شدند
ایلنا|  رئیس‌‌جمهوری در حکمی وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش را به‌عنوان «عضو هیأت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران» منصوب کرد. متن حکم حجت‌الاسلام حسن روحانی به این شرح است: جناب آقای دکتر سیدعباس صالح شریعتی (وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی) و جناب آقای دکتر سیدمحمد بطحائی (وزیر محترم آموزش و پرورش)، در اجرای بند (۴) ماده (۹) قانون اصلاح قانون اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران مصوب ۱۸/۱/۸۷ مجلس شورای اسلامی، با عنایت به تجربیات و سوابق ارزشمند جناب‌عالی، به موجب این حکم به‌عنوان «عضو هیأت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران» منصوب می‌شوید. توفیق شما را در انجام شایسته وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
حسن روحانی
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

محمدرضا عارف: رفع حصر باید برد - برد باشد
ایلنا|  آن‌گونه که رئیس فراکسیون امید مجلس اعلام کرده در ماه‌های اخیر کمیته‌ای در این فراکسیون برای پیگیری موضوع حصر تشکیل شده است. در همان جلسه شورای مرکزی فراکسیون امید که منجر به تشکیل کمیته حصر شد، قرار بوده که رسانه‌ای نشود. بر این اساس، عارف تأکید کرده که در ۲ مقطع تلاش‌های پشت‌پرده به سمتی رفته که گشایش‌هایی در بحث «حصر» ایجاد شود اما مصاحبه‌ها و رسانه‌ای شدن موضوع، کار را عقب انداخته است. رئیس شورای سیاست‌گذاری با اشاره به موضوع «حصر» و این‌که در چه شرایطی قرار دارد و فعالیت کمیته حصر چگونه است، گفت: معتقدم در برخی از امور نباید مسائل را رسانه‌ای کنیم و بجای آن باید برای حل مشکل اقدام کنیم. درواقع باید احتیاط کنیم و شرایط کشور و نهادهای دست‌اندرکار را درنظر بگیریم و کمیته‌ای که در فراکسیون تشکیل شد، نیز در همین مسیر بود.وی در ادامه بیان کرد: در تابستان ۹۲ در مسیر ایجاد گشایش در بحث حصر تا حدودی نزدیک شده بودیم. از طرفی با رویکردی که ما داریم و با شناختی که از نهادهای مختلف دارم، می‌دانم این موضوع باید یک موضوع برد-برد باشد. نباید یک جریان بخواهد از آن به نفع خود استفاده کند. با این حال برخی اظهارنظرها در رسانه‌ها کار را به تأخیر می‌اندازد. شما به برخی موضع‌گیری‌ها در شهریور ۹۲ نگاه کنید. بنابر این بنده همواره به اعضای فراکسیون گفته‌ام که اگر کاری می‌کنید، بی‌سر و صدا موضوع را دنبال کنید. به دلیل مدیریت این مسائل، کمیته رفع حصر تشکیل شد و بلافاصله پس از تشکیل، تأکید کردم این موضوع به هیچ عنوان رسانه‌ای نشود. برنامه‌ای مشخص داشتیم و ملاقات‌های نیز درنظر گرفتیم که گام به گام انجام دهیم اما متاسفانه پس از اولین ملاقات، یک عضو بیرون از کمیته رفع حصر، موضوع را رسانه‌ای کرد و ادامه کار با تأخیر ناخواسته روبه‌رو شد.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اصرار برخی اعضای فراکسیون مبنی بر لزوم انتشار فهرست رسمی اعضای فراکسیون و این‌که چرا این فهرست منتشر نمی‌شود، اظهار کرد: ما حقیقتاً ملاحظه افراد «لیست امید» را کردیم. برخی از اعضای «لیست امید» در این مدت به بنده گفته‌اند که ملاحظات و محذوریت‌هایی در منطقه و حوزه‌های انتخابیه داریم که رسماً اعلام کنیم، عضو فراکسیون هستیم یا نه. ما این یک‌سال به این عزیزان فرصت دادیم اما از حدود یکی، دو ماه قبل زمینه را برای انتشار این فهرست مهیا کردیم و این فهرست پس از نهایی شدن در شرف انتشار است.

مطهری: دولت در انتخاب وزیر پیشنهادی علوم مستقل عمل کند
ایسنا|  نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعلل در معرفی وزیر پیشنهادی علوم از سوی دولت از رئیس‌جمهوری خواست کسی را که خودش اصلح می‌داند، معرفی کند و منتظر اعلام رضایت دیگران نباشد. علی مطهری درباره زمان معرفی وزیر پیشنهادی علوم از سوی دولت نیز افزود: رئیس‌جمهوری از زمان تحلیف دو هفته وقت داشته و مهلت او به پایان رسیده و تاکنون باید وزیر علوم معرفی می‌شد چون مهلت سه ماهه مربوط به وزارتخانه‌ای است که وزیر آن از طرف رئیس‌جمهوری عزل شده یا توسط مجلس از طریق استیضاح برکنار شده باشد و در مورد وزارتخانه‌ها در ابتدای دولت چنین مهلتی وجود ندارد و فرصت معرفی وزیر همان دو هفته است. نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: علت طولانی شدن معرفی وزیر علوم به روش آقای روحانی بر می‌گردد. ایشان می‌خواهد رضایت همه نهادها را جلب کند و چنین چیزی ممکن نیست. درواقع حق مجلس ضایع می‌شود. تنها نهادی که باید نظر بدهد، مجلس است. رئیس‌جمهوری باید گزینه پیشنهادی خود را معرفی کند و مجلس باید نظر بدهد. مطهری تصریح کرد: نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی نباید در کار یکدیگر دخالت کند. نایب‌رئیس مجلس با تأکید بر این‌که دولت باید در این مواقع مستقل تصمیم بگیرد و عمل کند، گفت: الان در معرفی وزیر علوم آقای روحانی باید آن کسی را که خودشان اصلح می‌دانند، معرفی کنند و منتظر اعلام رضایت دیگران نباشند. همین سرپرست فعلی وزارت علوم آقای دکتر سید ضیاء‌هاشمی به نظرم مناسب است.

 


تعداد بازدید :  221