شماره ۱۲۴۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
ویترین ایران

چراغ کارخانه قند دزفول روشن می‌شود
فارس| بهمن دانایی، رئیس انجمن صنایع قند و شکر گفت: کارخانه قند دزفول از اردیبهشت‌ سال آینده وارد مدار تولید می‌شود که می‌تواند در ۱۰۰ روز ۵۰۰‌هزار تن چغندرقند را استحصال کند و ۶۰‌درصد به تولید شکر در کشور کمک می‌کند.او خاطرنشان کرد: این‌که برخی می‌گویند تجهیزات کارخانه‌های فرآوری چغندر قند فرسوده است، چیزی جز غرض‌ورزی نیست؛ چرا که حتی کارخانه‌های با قدمت 60 یا 70‌سال هم به صورت دوره‌ای دستگاه‌های خود را بازسازی کرده‌‌اند و چیزی به نام فرسودگی نداریم، کما این‌که افزایش تولید شکر در کشور گویای همین امر است.

کشته‌شدگانی که جزو فوتی‌های تصادف به حساب نمی‌آیند!
داوود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مصدومان ناشی از تصادفات اگر دو ماه پس از سانحه فوت کنند، جزو آمار کشته‌های جاده‌ای محسوب نمی‌شوند. به گفته او، هر چند که گفته شده میزان خسارتی که تصادفات جاده‌ای به اقتصاد کشور وارد می‌کند سالانه برابر با 7‌درصد تولید ناخالص داخلی است اما این عدد دقیق نیست. معتقدم این اعداد اعلام شده، مطالعه شده نیستند و باید دراین‌باره تحقیقات جدی انجام شود تا به عدد واقعی دست یابیم.

خروج صنایع آلاینده شهرآفتاب کلید خورد
مهر| محمدسعید ایزدی دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری، گفت: کمیته ویژه پیگیری اجرای مفاد مصوبه ‌سال ۹۴ این شورا درخصوص خروج صنایع آلاینده از منطقه شهر آفتاب در جنوبشرق پایتخت، تشکیل شد. او با اشاره به تصرفات و تغییر کاربری‌های این شهر، افزود: عمده کاربری‌های شهر آفتاب معطوف به مرقد مطهر، فرهنگی، فضای سبز و بخش کوچکی مسکونی است؛ اما متاسفانه کاربری‌های صنعتی از گذشته در آن وجود دارد که بخشی از آن، به خارج از محدود انتقال داده شده است.

مذاکره برای جذب ۱۰‌میلیارد یورو سرمایه در حوزه انرژی
 ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو گفت: هم‌اکنون در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی حوزه آب و برق، حدود ۱۰‌میلیارد یورو طرح‌های درحال مذاکره، بین شرکت‌های بخش خصوصی ایرانی و خارجی وجود دارد.

پرواز رفت و برگشت تهران-نجف  فقط 1/2 میلیون تومان
رضا جعفرزاده مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تعیین نرخ بلیت پرواز برای ایام اربعین حسینی، گفت: با هرگونه تخلفی درخصوص فروش بلیت خارج از قیمت‌های تعیین شده به شدت برخورد می‌شود. او ادامه داد: ‌بر این اساس قیمت بلیت پرواز رفت و برگشت تهران - نجف و تهران - بغداد - تهران یک‌میلیون و 200‌هزار تومان تعیین شد.


تعداد بازدید :  192