شماره ۱۲۴۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
تیم‌ملی نوجوانان در یک هشتم‌نهایی جام‌جهانی امروز به مصاف مکزیک می‌رود
در انتظار شکار بعدی بچه‌یوزها

شهروند| جام‌جهانی فوتبال در رده سنی نوجوانان در شرایطی این روزها به میزبانی هند در حال برگزاری است که تا به اینجای کار تیم‌ملی ایران شگفتی‌ساز این رقابت‌ها بوده است. نتایج خیره‌کننده شاگردان عباس چمنیان در دور گروهی که تمام رقبای خود را با ارایه بازی برتر شکست دادند و با 9 امتیاز کامل،‌ 10 گل زده و تنها يك گل خورده صدرنشین شدند،‌ در شرایط کنونی موجی از امیدواری را در دل مردم فوتبالدوست ایران به راه انداخته است. حالا آنها در نخستين بازی مرحله حذفی برای صعود به جمع 8 تیم برتر جهان باید از ساعت 15 امروز به مصاف مکزیک بروند.
حریف ایران با 2 امتیاز صعود کرد
در بازی‌های جام‌جهانی به هیچ عنوان نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت و در تمام مسابقات باید با تمام قدرت و تمرکز مقابل حریفان صف‌آرایی کرد. نوجوانان ایران با قدرت در گروه خود اول شدند تا در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل مکزیک تیم سوم گروه  Fقرار بگیرد. مکزیک در مرحله گروهی با تیم‌های ملی عراق و شیلی به ترتیب یک بر یک و بدون گل مساوی کرد و برابر انگلیس هم با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد! این تیم تنها با دو امتیاز توانست به مرحله حذفی صعود کند و به همین ترتیب مقابل صدرنشین گروم سوم یعنی ایرانی قرار خواهد گرفت که تمام حریفان خود را همان‌طور که اشاره شد با قدرت شکست داد. با توجه به نتایج مکزیک در بازی‌های مرحله گروهی کار نوجوانان ایران براي صعود به جمع هشت تیم برتر خیلی سخت نخواهد بود و شانس بیشتر برای صعود در اختیار ایران است اما همان‌طور که اشاره شد به هیچ عنوان نباید مکزیک را دست کم گرفت.
مکزیک چند هفته قبل به ایران باخته بود
قبل از این‌که نوجوانان به مسابقات جام‌جهانی اعزام شود،‌ تیم‌ملی یک اردوی تدارکاتی در اسپانیا برگزار کرد که تأثیر بسیار زیادی در بالارفتن آمادگی تیم داشت. در حاشیه این اردو شاگردان چمنیان یک بازی دوستانه با تیم‌ملی مکزیک برگزار کردند که نتیجه آن بازی که نهم مهر ماه برگزار شد،‌ با نتیجه 3بر صفر به نفع ایران به پایان رسید. به این ترتیب نوجوانان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی هند در شرایطی مقابل مکزیك قرار می‌گیرند که چند هفته قبل این تیم را در بازی دوستانه شکست داده بودند.
در صورت صعود
 با برنده اسپانیا-فرانسه بازی داریم
تیم‌ملی نوجوانان در صورت برتری مقابل مکزیک و صعود به جمع هشت تیم برتر جام جهانی، در مرحله یک‌چهارم نهایی با برنده دیدار فرانسه- اسپانیا مسابقه خواهد داد. فرانسه در گروه پنجم با 14 گل زده و 3 گل خورده و 9 امتیاز کامل در سه بازی صدر‌نشین شد و اسپانیا هم در گروه چهارم بعد از برزیل با 6 امتیاز دوم شد و به این مرحله صعود کرد. گفتنی است تیم‌ملی ایران پیش از جام‌جهانی حتی با فرانسه هم بازی دوستانه برگزار کرده و در آن مسابقه هم با نتیجه 4 بر صفر این تیم اروپایی خوب را شکست داده بود. به این ترتیب شرایط برای صعود ایران به نیمه نهایی جام‌جهانی روی کاغذ با توجه به آمادگی تیم و تجربه خوبی که از بازی مقابل حریفان از قبل داشته‌ایم، مهیا است.


تعداد بازدید :  332