شماره ۱۲۴۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
یارب این نوگل برجام که سپردی به منش

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي طنزنویس [email protected]
همان‌طور که می‌دانید در روز آدینه، مک دونالد ترامپ سخنرانی‌ای کرد که تعجب همگان را برانگیخت؛ به نحوی که حسن روحانی او را دعوت کرد در درس‌های تاریخ و جغرافی معلم خصوصی بگیرد. شنیده‌ها حاکی از این است که ترامپ هم به این رهنمود عمل کرده و پادشاه عربستان را به‌عنوان معلم خصوصی‌اش استخدام کرده. تازه او اولین معلمی شده که به شاگردش گفته عزیزم تو ملکه منی. از این به بعد همه هزینه‌های آموزشت با منه. ترامپ هم به آقا معلم گفته جوووون و بعد یادش آمده قبلا که جوان‌تر بود این را به خانم معلم‌هایش می‌گفت. تنها مشکل معلمی ملک سلمان هم این است که ترامپ همیشه معلم خوش بر و رو دوست داشته، اما این‌بار معلمش فاقد چنین ویژگی‌ای است. حالا برای این‌که بیشتر در مورد لزوم درس خواندن ترامپ بدانیم، رفتیم بین مردم و نظر آنها را جویا شدیم:
  خانم 26ساله، خانه‌دار، هنگام خروج از ثبت‌احوال: ببخشید من خیلی وضعیتم برای مصاحبه مناسب نیست. اعصاب‌معصاب نمیذارن برای آدم که. شما بگو من حق ندارم اسم بچه‌مو بذارم تیمور لنگ؟ حالا تیمور هیچی. بذارم چنگیزخان. حالا هم ببخشید عجله دارم. می‌خوام برم به کمپین حمایت از خلیج همیشه فارس بپیوندم. چه معنی میده اسم بیگانه بذارن رو خلیجمون؟
  مرد، 42ساله، همه کاره و چی داداش، حوالی پاسارگاد: اگر می‌دانستم ترامپ فلان‌فلان شده این‌طور می‌خواهد خلیج‌فارس را زیر سوال ببرد و حس وطن‌دوستی ما را ببرد زیر سوال، هرگز شهرم را ترک نمی‌کردم بیایم پاسارگاد. حالا هم بگذار هفت آبان و روز کوروش بگذرد و من موفق شوم به آرامگاه کوروش حمله کنم بعد یک خلیج ع. ر. ب. ی نشان ترامپ بدهم که هفت تا خلیج از هفت نقطه بدنش بزند بیرون و او به همه‌شان بگوید خلیج‌فارس.
  مرد، 31ساله، معلم، حوالی پاسارگاد: ببخشید این کوروش که ایشان گفت کی هست؟ از این فروشگاه زنجیره‌ای‌هاست؟ هفت آبان افتتاح میشه؟
  خانم، 19ساله، گردشگر هیچ‌هایک، نوار ساحلی خلیج همیشه فارس: چه پرسش دلنشینی. فقط اجازه بدهید من این آشغال‌ها را بریزم تو دریا که دستم خالی بشه بتونم مفصل در باب لزوم اعتراض به تغییر نام زیبای خلیج فارس صحبت کنم.
  مرد، 47ساله، دیپلمات، احمدآباد مستوفی: بر همگان واجب است که تاریخ را خوب بخوانند؛ مثلا بدانند که در تاریخ به وضوح آمده که دکتر مصدق هیچ نقشی در ملی شدن صنعت نفت نداشته و همین مصدق که اتفاقا در شعری هم سروده «به چه دلهره از باغچه همسايه سيب را دزديدم» خیال کرده دولت هم سیب همسایه است و آن را دزدیده. همین مصدق یکی از عوامل کودتا ضد دولت خودش هم بوده. بله، اگر آمریکایی‌ها تو مدرسه چیزی یاد نمی‌گیرند ما خوب مشق‌هامون را فوت آبیم!
  مرد، 29ساله، ژن خوب، میدان ونک: اگر تاریخ و جغرافی بلد بودند، می‌دانستند قبل از این‌که داوینچی آمریکا را اختراع کند، ما کشف کرده بودیم که ورود زنان به ورزشگاه ممنوع است و همین نشان می‌دهد ما چقدر در تکریم بانوان کوشا هستیم.
  مرد، 39ساله، کارشناس ادبیات، نیاوران: یارب این نوگل برجام که سپردی به منش... می‌سپارم به تو از دست ترامپ چمنش.


تعداد بازدید :  628